English

اردکانیان:

کمبود بارندگی به مقدار زیادی جبران شد

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارش‌ها به طور متوسط نسبت به سال گذشته حدود ٢٧ درصد کمتر است، گفت: بخشی از کمبودهای بارشی در فصل زمستان جبران شده است.

کمبود بارندگی به مقدار زیادی جبران شد

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه 23 خرداد تشکیل شد و وزیر نیرو بعد از اتمام جلسه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های اخیر و تاثیر آن بر خشکسالی، گفت: طبیعتا بارش‌ها تاثیر گذار هستند اما در ۶ ماه ابتدای سال آبی یعنی پاییز و زمستان گذشته در وضعیت نامناسبی بودیم و تا پایان اسفند فقط ۱۰۰ میلیمتر بارش در سطح کشور داشتیم.

وی ادامه داد: در فصل بهار با بارش‌هایی که صورت گرفت، این کمبود بارندگی به مقدار زیادی جبران شد اما به طور متوسط نسبت به سال گذشته حدود ۲۷ درصد از میزان بارش‌ها کاشته شده است. در برخی مناطق شرایط بارندگی بسیار کمتر از این است، مثلا استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و فارس تا ۷۵ درصد کم بارشی را نسبت به سال گذشته دارند که تمهیداتی را برای تامین آب شرب این استانها اندیشیده‌ایم.

راه حل مشکل آب شرب و برق در دست مردم است

اردکانیان با مرتبط دانستن بارش‌ها در میزان تولید برق، گفت: بر اساس برآوردها، ۵ هزار مگاوات نسبت به مصرفی که پیش بینی کرده‌ایم، کاهش تولید داریم. راه حل مشکل آب شرب و برق در دست مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی