English

۳۹ کشور غذا ندارند

گزارش فائو حاکی از این است که تعداد کشورهای نیازمند کمک‌های غذایی خارجی با اضافه شدن کیپ‌ورد و سنگال به رقم ۳۹ کشور رسیده است.

39 کشور غذا ندارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نماینده فائو در ایران آخرین گزارش «چشم‌انداز محصولات و وضعیت غذایی» فائو حکایت از این دارد که با وجود وفور عرضه جهانی غذا، مناقشات باعث تشدید ناامنی غذایی شدید و بلندمدت شده و از سویی دیگر وضعیت اقلیمی نامساعد محلی تعداد کشورهای نیازمند به کمک‌های غذایی خارجی را افزایش داده است.

گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) حاکی از این است که تعداد کشورهای نیازمند کمک‌های غذایی خارجی با اضافه شدن کیپ‌ورد و سنگال به رقم ۳۹ کشور رسیده است.

برآوردهای این سازمان حاکی از این است که پس از یک فصل زراعی ضعیف در کیپ‌ورد، اکنون ۳۵ درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های غذایی هستند، اگرچه انتظار می‌رود این رقم در اوایل تابستان و با شروع باران‌های فصلی کاهش یابد. فصلنامه «سیستم اطلاعات جهانی و هشدار اولیه» فائو نیز نشان می‌دهد که در پی شرایط ضعیف دامداری در سنگال تعداد افراد نیازمند به کمک در این کشور به ۷۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

تداوم تأثیر منفی مناقشات و بحران‌های اقلیمی بر امنیت غذایی ۳۱ کشور در آفریقا، هفت کشور در آسیا و هائیتی باعث شده که هیچ‌یک از این کشورها از لیست خارج نشوند.

خاورمیانه و افریقا پیشتاز در گرسنگی

جنگ داخلی و ناامنی در آفریقا و خارومیانه منجر به آوارگی میلیون‌ها نفر گشته که اغلب به صورت پناهنده در دیگر کشورهای همسایه به سر می‌برند. این عوامل همچنین باعث توقف فعالیت کشاورزان در زمین‌هایشان شده است. بدین ترتیب نرخ گرسنگی در این دو منطقه افزایش یافته است.

از سوی دیگر، بارش اندک باران تولید غلات در آمریکای جنوبی و جنوب آفریقا را با کاهش مواجه ساخته و شرایط اقلیمی نامساعد نیز دامداران منطقه غرب آفریقا را دچار وضعیت دشواری کرده است.

بر اساس گزارش فائو ۳۱ کشور نیامند کمک‌های غذایی خارجی عبارتند از: افغانستان، بورکینافاسو، بروندی، کامرون، کیپ‌ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اریتره، اتیوپی، گینه، هائیتی، عراق، کنیا، جمهوری دموکراتیک خلق کره، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، موزامبیک، میانمار، نیجر، نیجریه، پاکستان، سنگال، سیرالئون، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوازیلند، سوریه، اوگاندا، یمن و زیمبابوه.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی