English

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

سطوح زیر کشت پیاز برای تولید زمستانه ابلاغ شد

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به ابلاغ سطوح زیرکشت سبزی و صیفی به تفکیک هر فصل به استانها، از تولید بیش از ۲۵میلیون تن این محصول، در سال جاری خبرداد.

سطوح زیر کشت پیاز برای تولید زمستانه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری اظهار داشت: بر اساس برآوردی که از نیاز صادراتی، صنایع فرآوری و تازه خوری داشتیم، سطوح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی در فصول زمستان، بهار، تابستان و پاییز مشخص و به تفکیک به استان های کشور ابلاغ شده است.

وی، رعایت برنامه های ابلاغی کشت محصولات سبزی و صیفی توسط کشاورزان را کلید موفقیت در امر تولید و جلوگیری از ضرر و زیان در حوزه عرضه و فروش عنوان کردو افزود: اگر کشاورزان، این سطوح ابلاغی را در استان ها رعایت نکنند، دچار مازاد تولید می شویم و ضرر آن نیز متوجه خود آنها خواهد شد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی ادامه داد: در سال زراعی جاری در قالب طرح استمرار، برنامه کشت سیب زمینی در سطح ۶۷۳۰ هکتار با پیش بینی تولید ۲۰۷ هزار تن و برای تولید بهاره در سطح ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۹۰ هزار تن اعلام شد.

پیاز

وی، کشت پیاز برای تولید زمستانه در سطح ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶۴ هزار تن و کشت این محصول برای تولید بهاره در سطح ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار و با پیش بینی تولید ۴۷۸ هزار تن را از دیگر برنامه های ابلاغی این دفتر به استان های کشور نام برد.

سطح زیر کشت تولید گوجه فرنگی پاییزه و زمستانه

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی افزود: برای تولید گوجه فرنگی پاییزه و زمستانه نیز برنامه کشت ۳۲ هزار و ۲۹۰ هکتار با پیش بینی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن و برای تولید بهاره که اکنون در حال عرضه به بازار است، کشت ۲۹ هزار و ۲۰۰ هکتار با پیش بینی تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن را به استان های کشور ابلاغ کرده ایم.

وی ادامه داد: طرح استمرار زمستانه و بهاره در استان های جنوب کشور مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و ایلام که شرایط تولید در فصول سرد را دارند اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه