English

در گفتگو با موج عنوان شد:

صادرات ۱۹ هزار تن میگو به خارج از کشور/ پیش بینی تولید هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خاویار

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: سال گذشته 19 هزار تن صادرات میگو به ارزش 100 میلیون دلار داشتیم.

صادرات 19 هزار تن میگو به خارج از کشور/ پیش بینی تولید هزار و 500 کیلو گرم خاویار

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه سال 96 تولید میگو پرورشی به ۳۲ هزار تن رسید گفت: سال گذشته 19 هزار تن صادرات میگو به ارزش 100 میلیون دلار داشتیم که به کشورهای ویتنام، امارات، قطر، روسیه، فرانسه و انگلستان صادر شده است.

علی خدایی به وضعیت بازار صادرات آبزیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شانسی که صادرکنندگان این صنف آورده اند این است که پیک صادرات میگو در نیمه دوم سال است و تا آن زمان وضعیت بازار برای آنها شفاف تر خواهد شد.

وی به دغدغه های مالی صادرکندگان آبزیان پرداخت و افزود: یکی از ابهامات موجود در بازار صادراتی برگشت پول است، هیچ کدام از مشتریان خارجی ما به صورت بانکی به علت تحریم ها کار نمی کنند. همچنین اگر وضعیت صادرات و هزینه های آن شفاف نشود بازار دوم شکل می گیرد و علاوه بر دلار رسمی،  یک نرخ غیر رسمی برای معامله بین تجار به وجود می آید.

صادرات 19 هزار تن میگو به خارج از کشور

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با بیان اینکه امسال پیش بینی تولید 40 هزار تن میگو را در برنامه داشتیم، عنوان کرد: اگر دولت اجازه ندهند صادرکنندگان با نرخ واقعی محصولات شان را عرضه کند خطر کاهش صادرات و تحت شعاع قرا گرفتن تولید خواهیم داشت.

به گفته این مقام مسوول سال گذشته هزار و 200 کیلو گرم صادرات خاویار داشتیم و امسال پیش بینی تولید هزار و 500 کیلو گرم داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه