English

نقش بانک صادرات ایران در تقویت مبادلات چک در سامانه چکاوک

شعب بانک صادرات ایران در مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور به سامانه صدور دسته چک های جدید صیاد متصل شد و بخش عمده ای از چک های صادره صیادی در شبکه بانکی کشور، توسط این بانک در دسترس بخش های مختلف اقتصادی قرار گرفت.

نقش بانک صادرات ایران در تقویت مبادلات چک در سامانه چکاوک

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیریت شعب این بانک در ٣١ استان کشور به سامانه صدور دسته چک جدید صیاد متصل شد و عموم مشتریان و هموطنان از خدمات صدور چک های جدید در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور بهره خواهند برد. چک های صادر شده توسط بانک صادرات ایران به دلیل گستردگی شعب و تعداد مشتریان، نقش ویژه ای در نقل و انتقال منابع پولی و مالی کشور بر عهده دارد.

بنا براین گزارش، بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست های پولی بانک مرکزی، بهبود استانداردهای رتبه سنجی مشتریان و افزایش اعتبار چک، به سامانه صدور یکپارچه دسته چک(صیاد) پیوست و دسته چک هایی با مشخصه های امنیتی نوین را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی از نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ مبادله چک های طرح قدیم در سامانه چکاوک متوقف و تداوم ارایه‌ی خدمت به آن صرفاً محدود به بانک صادرکننده می‌شود. استاندارد نمودن طرح چک در کلیه بانکها و قابلیت شناسایی اصالت چک و اعتبار صادر کننده آن از طریق درج شناسه استعلام، مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه، توسط بانک مرکزی است.

شایان ذکر است، طی سال ٩٦ بالغ بر ١٥ میلیون و ٦٠٠ هزار فقره چک بانک صادرات ایران و بیش از ٢٠ میلیون فقره چک واگذاری سایر بانک ها توسط این بانک در سامانه چکاوک مبادله شده که با توجه به اهمیت جایگاه بانک صادرات ایران، همواره مورد توجه سیاستگذاران پولی و مالی و مشتریان این بانک در بخش های مختلف اقتصادی کشور بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی