English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسافرت‌ جاده‌ای نوروز امسال ۵ تا ۷ درصد افزایش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز ۵ تا ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا می‌کنند.

مسافرت‌ جاده‌ای نوروز امسال ۵ تا ۷ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در کشور بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۴۰ هزار کیلومتر از این میزان راه‌های شریانی هستند و حدود ۷۵ درصد ترافیک و جابجایی و مسافر در این محورها صورت می‌گیرد. 

وی افزود: با توجه به این‌که ۹۰ درصد حمل‌ و نقل کالا و مسافر در کشور از طریق مُد جاده‌ای صورت می‌گیرد وظیفه اصلی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در راستای نگهداری از راه‌ها ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای تدوین و برنامه‌ریزی است.

حسن‌نیا با بیان این‌که حدود ۷۰ هزار دستگاه اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس با پتانسیل ۹۰۰ هزار صندلی در خدمت هموطنان در سفرهای جاده‌ای نوروزی است، افزود: با توجه به نظارت‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافربری در زمینه جابه‌جایی ایمنی مسافران انجام می‌شود، به هموطنان توصیه می‌شود حتی‌الامکان در سفرهای جاده‌ای از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که هم ایمن‌تر و با آرامش خاطر سفر خواهند کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ‌بر یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز ۵ تا ۷ درصد نسبت به  مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا می‌کنند که بر اساس نوع تعطیلات شدت تراکم سفرها در ایام نوروز توزیع می‌شود و امید است با برنامه‌ریزی‌های قبلی و مدیریت هموطنان، ترددها به‌صورت روان و ایمن انجام شود.

وی از آمادگی کامل بخش راهداری در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: بالغ‌ بر ۱۴ هزار نفر نیروی راهدار در قالب ۱۲۰۰ اکیپ راهداری و با بهره‌گیری از ۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۶۴۷ راهدارخانه در جاده‌های سراسر کشور مستقر هستند و بنا به‌ضرورت و موقعیت جوی آماده خدمات‌رسانی بوده و از قبل با هفته‌های و مهیا کردن شرایط فیزیکی جاد‌ه‌ها جهت استفاده هموطنان تلاش مناسبی داشتند.

حسن‌نیا همچنین اظهار داشت: در زمینه بهبود وضعیت راه‌های کشور و بهبود علائم ایمنی راه‌ها اقدامات مختلفی از جمله ۵۰ هزار کیلومتر خط، خط‌کشی راه‌ها، مصرف ۵.۶ میلیون تن آسفالت، ۶۰۰ کیلومتر اصلاح و نصب روشنایی راه‌ها، آشکارسازی علائم و تابلوها، نصب علائم هشداردهنده جهت آرام‌سازی جریان ترافیک، ارتقای کیفی حفاظ‌های جانبی در شبکه بزرگراهی و آزادراهی صورت گرفته است.

وی ضمن آرزوی سفری خوش و ایمن برای همه مسافران در طول جاده‌های کشور در ایام نوروز، از هموطنان درخواست کرد اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیکی محورهای جاده‌ای را از طریق تلفن گویای ۱۴۱، سایت ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور دریافت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی