English

موج گزارش می دهد؛

سیاستِ احمدی نژادیِ روحانی؛ از سر کوچه ما بخرید!

در حالی که قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار حدود 18 هزار تومان است مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از قیمت تخم مرغ دولتی صحبت به میان آورده و فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار را برای خرید پیشنهاد می کند!

سیاستِ احمدی نژادیِ روحانی؛ از سر کوچه ما بخرید!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نارسایی‌های نظام توزیع و سیاست‌های تنظیم بازار باعث شد تخم مرغ که کالای اساسی به حساب می رود را دچار نقصان کند، کالایی که تمام اقشار جامعه مشتری آن هستند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار بیش از 18 هزار تومان است، بیان کرد: نرخ تخم مرغ وارداتی را دولت 12 هزار و 600 عنوان کرده است، که اصلا در بازار وجود ندارد.

مهدی یوسف خانی با اشاره به اینکه حداقل قیمت هر شانه تخم مرغ 18 هزار تومان است، اظهار کرد: تخم وارداتی با این نرخ در صنف ما وجود ندارد و در برخی از میادین تره و بار به صورت محدود عرضه می شود.همچنین تخم مرغ وارداتی جوابگوی نیاز نبوده است.

وی با اشاره به اینکه روند گرانی تخم مرغ تا عید ادامه دارد گفت: به علت اینکه خیلی از واحدهای تخم گذار معدوم شده اند افزایش قیمت تخم مرغ تا عید ادامه خواهد داشت.

بازگشت دولت به زمان احمدی نژاد؛از سر کوچه ما بخرید/ تخم دولتی آیا وجود دارد؟

 از همین رو با مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تماس گرفتیم.

حمید ورناصری ضمن تکذیب این خبر تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در بازار شب عید و با مجوز وزارت جهاد کشاورزی شرکت پشتیبانی امور دام 10 هزار تن تخم مرغ وارد کرده که در حال ورود و توزیع به بازار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج که در همه میادین توزیع تخم مرغ صورت نگرفته است ادامه داد: بنده به شخصه از چند فروشگاه زنجیره ای و میادین میوه و تره بار بازدید کردم و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.مردم می توانند از این مراکز خرید کنند.

به گفته این مسوول از اول اسفند ماه عرضه وسیع تخم مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در سراسر کشور آغاز شده است و محدودیتی نیز برای واردات وجود ندارد. همچنین در بازار تهران با توجه به میزان تقاضای بالای روزانه 100 تا 110 تن تخم مرغ توزیع می شود.

به گزارش موج،جالب توجه این‌ است که مرکز آمار ایران، متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در بهمن ماه را برابر ٨١٦٠٨ ریال اعلام کرده است( هر شانه تخم مرغ وزنی معادل 1.85 تا 2 کیلوگرم دارد) که نسبت به ماه قبل (٨٠٤٠٦ ریال) با افزایش ١.٥ درصدی مواجه بوده است.

پیگیری های میدانی خبرنگار موج نیز نشان می دهد تخم مرغ با نرخ دولتی در سطح جامعه کمیاب است و حداقل قیمت هر شانه تخم مرغ حدود 18 هزار تومان در سطح شهر به فروش می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه