English

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد

پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌ صنعت/افزایش ۸ درصدی تسهیلات

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با توجه به میزان تسهیلات پرداختی مدت مشابه پارسال (حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان) افزایش ۸ درصدی داشت، که بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌ صنعت/افزایش ۸ درصدی تسهیلات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ارزش افزوده بخش صنعت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۶.۵ درصد افزایش داشته است عنوان کردارزش افزوده بخش صنعت در شش ماهه اول امسال حدود ۴.۵ درصد بود و تا پایان سال به ۵.۵ خواهیم رسید، این شاخص در فصل اول سال ۵.۵ درصد و فصل دوم ۳.۹ درصد بود.

محسن صالحی نیا یا بیان اینکه حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شده است، گفت: با توجه به میزان تسهیلات پرداختی مدت مشابه پارسال( حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان) افزایش ۸ درصدی داشت، که بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید

وی با اشاره به اینکه ۸۴.۵ درصد تسهیلات پرداختی بخش صنعت برای تامین سرمایه در گردش بوده است ادامه داد: حدود ۷ درصد در بخش ایجاد و حدود ۴.۵ درصد برای بخش توسعه و نوسازی بوده است.

به‌ گفته این مسوول در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۰ واحد در حوزه های مختلف جواز تاسیس صادر شد که با توجه به میزان جوازهای تاسیس صادره در مدت مشابه پارسال (۱۳ هزار و ۶۰ فقره) افزایش ۱۹ درصدی داشته است، که نشانگر امید به سرمایه گذاری در کشور است.

صالحی نیا  تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که با توجه به آمار مدت مشابه پارسال( ۴ هزار و ۴۰۰ مورد) افزایش ۵.۵ درصدی داشت.

معاون شریعت مداری با بیان اینکه جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است خاطر نشان کرد:پروانه های بهره برداری صنعتی در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه  داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید کمباین در ۱۰ ماهه امسال افزایش  ۱۱۴ درصدی و تولید تراکتور افزایش ۱۸.۵ درصدی داشته و تولید شمش آلومینیوم ۶ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش تولید فیبر ۱۱ درصد و افزایش تولید سموم آفت نباتی  در ۱۰ ماهه امسال ۱۴.۵ درصد بوده است، تولید فرش ماشینی در این مدت  ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

صالحی توضیح داد:تولیدات الیافت اکریلی کارخانه پلی اکریل از ۱۵ اسفند به بازار می یابد و تولید این قلم کالا افزایش خواهد یافت. 

تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 

وی با بیان اینکه تولید ۱۰ ماهه خودرو در کشور یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه بوده که بیشتر از کل امار تولید سال گذشته ( یک میلیون و ۳۶۵ هزار دستگاه) است گفت:پیش بینی می  شود آمار تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه برسد.

به گفته وی ۲۱هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به تصویب رسید و به بانکها معرفی شد که حدود ۲۰ هزار واحد ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

همچنین در بودجه سال آینده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق های صادراتی و زیرساختهای آن در نظر گرفته شده است.

صالحی نیا ادامه داد: در بودجه ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان در راستای رونق تولید و اشتغال برای طرح های توسعه ای ایجادی و نوسازی از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است‌.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به اینکه از ۶ هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده برای تکمیل و بهره برداری در سال ۹۶ تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۹ واحد تکمیل و  به بهره برداری رسیده است.افزود:۵ هزار و ۶۰۰ درخواست نوسازی واحدهای صنعتی داشتیم که یک هزار و ۲۰۰ واحد آن به بانکها معرفی شدند و حدود ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به میزان ۴۸۰ میلیارد تومان شدند.

به گفته صالحی نیا در ۱۰ ماهه امسال حدود ۳ هزار و ۷۵۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانها برگزار شد، ۲۸ هزار و ۲۸۸ موضوع در این جلسات مطرح و ۲۹ هزار و ۴۳۱ مصوبه به تصویب رسید، ۵۴ درصد از مصوبات در خصوص تامین مالی و تسهیلات بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد آور شد:برای حمایت از قطعه سازان اوراق مرابحه با همکاری شبکه بانکی به زودی منتشر می شود، نوسازی و  بهسازی خطوط تولید قطعه سازها در دستور کار است.

به گفته صالحی ایکاپ تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است، اکنون تولید روزانه ایکاپ ۹۰ دستگاه در روز است و سال آینده به ۱۲۰ دستگاه در روز می رسد.

صالحی با بیان اینکه قطعه سازان از نحوه قراردادها، شیوه پرداختها و گرید بندی قراردادهای خود با ایکاپ راضی هستند گفت:هر چند قرارداد سایپا سیتروئن روال طبیعی خود را طی می کند اما از برنامه حدود دوماه عقب هست، جای نگرانی نیست و قرار است اواسط تیرماه استارت کار شروع شود.

همچنین در راستای قرارداد ماموت و فولکس واگن با حدود ۲۹ قطعه ساز قرارداد منعقد شده است، که این قرارداد با ۳۰ تولید داخلی آغاز می شود و بر اساس پیش بینی ها و قولی که سرمایه گذار داده است از شهریورماه تولید در محل کارخانه را خواهیم داشت.

درخواستی از داتیس خودرو برای سرمایه گذاری در تولید خودرو دریافت نکردیم

وی افزود:بر خلاف آنچه در رسانه ها مطرح شد تاکنون درخواستی از داتیس خودرو برای سرمایه گذاری در تولید خودرو دریافت نشده است ودرخواست این شرکت شاید در زمینه واردات خودرو باشد، با این شرکت جلسه ای برای رسیدگی و بررسی موضوع خواهیم داشت.

صالحی افزود: هپکو و آذراب به سبب ماهیت گسترده فعالیتشان از نظر  بزرگ بودن، تعداد پرسنل، دانش فنی، بازار و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه شدند که قدمهای خوبی برای حل این مشکلات با همکاری دستگاه های ذیربط برداشته شد. 

هپکو مشکل مالکیتی نیز داشت که با همکاری سازمان خصوصی سازی  واگذاری این شرکت را به مالک یا مالکانی در در دستور کار داریم.

معاون شریعتمداری ادامه داد: پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دیماه انجام شده است و برای بازاریابی  محصولات این شرکت برنامه هایی داریم.

همچنین تسهیلاتی به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان در چند مقطع زمانی مختلف به شرکت آذراب داده شد، بخشی از کمک ها  به صورت ضمانت نامه بود، تیم مدیرتی قوی آنجا مستقر شد و کارها به جلو می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی