English

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

حذف آبونمان باعث می‌شود امکان گازرسانی به بسیاری از شهرها و روستاها وجود نداشته باشد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کاهش هزار میلیارد تومانی بودجه شرکت گاز درپی حذف آبونمان خبر داد.

حذف آبونمان باعث می‌شود امکان گازرسانی به بسیاری از شهرها و روستاها وجود نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرگت ملی گاز به بیان سخنانی درباره عواقب حذف آبونمان برای شرکت ملی گاز پرداخت.

حمیدرضا عراقی در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به حذف آبونمان شرکت ملی گاز اظهار کرد: با حذف آبونمان بودجه این شرکت هزار میلیارد تومان کاهش یافته و این موضوع باعث می‌شود امکان گازرسانی به بسیاری از شهرها و روستاها وجود نداشته باشد. سرویس‌رسانی مطلوب صورت نگیرد، اقدامات برای هوشمندسازی کنتورها به سرانجام نرسد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز سهمی از بودجه ندارد، توضیح داد: طبق بند قاف بودجه شرکت گاز از صرفه‌جویی گاز مایع و نفت سفید تامین می‌شود.

افزایش صادرات گاز در گروی صرفه‌جویی/ مصرف داخلی قطر که در میدان پارس جنوبی با ایران مشترک است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به انتقادهایی مبنی بر اینکه جایگاه ایران در بازارهای جهانی گاز شایسته نیست پاسخ داد و گفت: هر شاخصی شاخص موفقیت نیست، اینکه ایران در تجارت جهانی گاز نقش کمی دارد، نشانه عقب ماندگی نیست. مصرف داخلی قطر که در میدان پارس جنوبی با ایران مشترک است، بسیار کم بوده، درحالی که مصرف گاز در ایران بسیار بالا است.

حذف آبونمان

عراقی با تاکید بر اینکه امکان صادرات گاز با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران وجود دارد، اظهار کرد: در ایران هرچقدر گاز تولید می‌شود، داخل کشور مصرف می‌شود. شرکت گاز طبق برنامه ششم توسعه وظیفه دارد ٢٠٠میلیون مترمکعب گاز تولید کند اما این امکان با این روند مصرف وجود ندارد.

وی با انتقاد از عدم صرفه‌جویی گاز در نهادهای مختلف گفت: با این شرایط مصرف گازی برای آیندگان باقی میماند؟ البته میزان مصرف گاز در بخش خانگی امسال کم‌تر از سال گذشته بود و این نشان می‌دهد مردم بیشتر از همه توجه می‌کنند.

نهادها نباید درجه گاز را از میزانی بیشتر کنند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: بخش‌نامه‌ای وجود دارد که نهادها نباید درجه گاز را از میزانی بیشتر کنند، اما در برخی جاها پنجره را باز می‌گذراند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه