English

ارز دیجیتال در ایران پای میز مذاکره با بانک مرکزی رفت

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی سه پیشنهاد برای طراحی پول‌های دیجیتال و مذاکره با بانک مرکزی در این زمینه خبر داد.

ارز دیجیتال در ایران پای میز مذاکره با بانک مرکزی رفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی سه پیشنهاد برای طراحی ارز دیجیتال و مذاکره با بانک مرکزی در این زمینه خبر داد.

نصراله جهانگرد اظهارداشت: خوشبختانه تکنولوژی بلاک چین که بستری برای ارزهای رمزنگار است، در ایران وجود دارد و در حال مطالعه و پژوهش در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: تاثیر تکنولوژی بر شبکه مخابراتی و جریان اطلاعات و همچنین سرویس هایی که بر آن سوار می شود، موضوع مهم و قابل توجهی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رمز پول ها که یکی در بستر بلاک چین اجرا می شود، حدود یک دهه است که شکل گرفته است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رمزپول ها که یکی در بستر بلاک چین اجرا می شود، حدود یک دهه است که شکل گرفته و در حال مبادله و معامله میان مردم است و اگر در اقتصاد ایران از آن غفلت شود، به طور حتم خسارات و لطماتی را به دنبال خواهد داشت.

جهانگرد با تاکید بر اینکه تکنولوژی رمزپول ها، فرصت جدید و بزرگی است، اظهارداشت: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این خصوص اعلام آمادگی کرده اما اجرای سرویس رمزپول ها یک اقدام مشترک بانکی و تکنولوژی است که با بانک مرکزی مذاکراتی در حال انجام است.

وی افزود: اخیرا نیز اعلام آمادگی کردیم تا با همکاری شرکت ملی خدمات انفورماتیک یک هاب و یک شتاب دهنده راه اندازی کنیم تا شرکت های ICO و فین تک های رمز پول های جدید، در این زمینه کار کنند.

ارز دیجیتال در ایران

سه پیشنهاد روی میز است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سه پیشنهاد در این زمینه خبر داد و گفت: سه موضوع رمز پول های اختصاصی، رمزپول کنسرسیومی با کشورهای مورد نظر و همچنین رگولیت کردن رمز پول های جهانی در دست بررسی است.

جهانگرد درباره امکان معامله و مراودات بین المللی با بیت کوین توضیح داد: اکنون در دنیا با بیت کوین مراودات جهانی انجام می شود و از سال جاری نیز دولت های مختلف شروع به ساخت رمز پول های اختصاصی ملی و همچنین ترکیبی کرده اند.

وی در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال اتحادیه اروپا یا انگلستان، هر کدام به صورت جدا در حال ساخت پول های رمزی مختص به خود هستند و روسیه و چین نیز در حال انجام اقداماتی در این زمینه هستند.

این مقام مسئول گفت: ما هم باید این موضوع را بررسی کنیم تا مشخص شود که چه اقدامی را باید در زمینه این ارزها داشته باشیم و اکنون نیز در حال مذاکره با بانک مرکزی در اینباره هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه