English

بر اساس گزارش بانک مرکزی؛

قیمت تخم مرغ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد گران شد

تغییرات قیمت تخم‌مرغ در هفته پایانی دی‌ نشان می‌دهد که نسبت به ماه مشابه سال قبل تا ۳۵ درصد افزایش قیمت دارد ولی در مقایسه با هفته مشابه در آذر سال جاری ۱۱.۸ درصد ارزان شده است.

قیمت تخم مرغ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد گران شد

به گزارش خبرگزاری موج، بانک مرکزی قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی را اعلام کرد.

تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته پایانی دی‌ماه منتشر کرد، نشان می‌دهد که تخم‌مرغ نیم درصد نسبت به هفته ماقبل ارزان شد و شانه‌ای بین ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۶ هزار تومان فروش رفت.

تخم مرغ هفته پایانی آذرماه ۱۱.۸ درصد کاهش قیمت داشت

بررسی تغییرات قیمتی این کالا در دوره‌های قبل از این حکایت دارد که نسبت به هفته پایانی آذرماه ۱۱.۸ درصد کاهش قیمت داشته ولی نسبت به پایان دی ماه سال گذشته ۳۵.۸ درصد گران شده است.

قیمت تخم مرغ

تخم مرغ شانه ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان

بر اساس این گزارش تخم‌مرغ شانه‌ای حدود ۱۴ هزار تومان در سطح شهر فروش رفته در حالی که قیمت در میادین شهرداری تهران ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده است.

لبنیات در هفته پایانی دی‌ماه یک درصد نسبت به هفته ماقبل ارزان شد ولی در مقایسه با هفته پایانی آذرماه ۶.۴ درصد افزایش قیمت دارد. میوه‌ها گروهی هستند که بالاترین گرانی را در هفته مورد بررسی داشته و تا ۳.۲ درصد افزایش قیمت دارند. در مقابل سبزی‌های تازه ۱.۸ درصد ارزان شده‌اند.

گوشت قرمز که افزایش ۱.۳ درصدی داشته است

گوشت مرغ ثبات قیمت داشت و هر کیلو حدود ۷۲۷۰ تومان در سطح شهر فروش رفت. قیمت گوشت قرمز که افزایش ۱.۳ درصدی داشته است، برای گوشت گوسفند تا ۴۷ هزار تومان و گوشت گاو و گوساله حدود ۴۱ هزار تومان عرضه شد.

قند و شکر تا ۰.۱ و چای تا ۰.۲ درصد گران شد

در سایر گروه‌هاروغن نباتی تغییر قیمتی نداشته ولی قند و شکر تا ۰.۱ و چای تا ۰.۲ درصد گران شد. در گروه برنج نیز افزایش ۰.۱ درصدی و برای حبوبات کاهش ۰.۱ درصد ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه