English

قیمت نفت به ۶۸.۸۴ دلار رسید

روز دوشنبه با اظهارات مقامات سعودی مبنی بر این که همکاری بین تولیدکنندگان نفت پس از سال ۲۰۱۸ هم ادامه می‌یابد، قیمت نفت بالا رفت.

قیمت نفت به ۶۸.۸۴ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه 0.34 درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

 روز دوشنبه با اظهارات مقامات سعودی مبنی بر این که همکاری بین تولیدکنندگان نفت پس از سال ۲۰۱۸ هم ادامه می‌یابد، قیمت نفت بالا رفت.

رشد اقتصادی قوی جهان و افت فعالیت‌های حفاری آمریکا هم به گفته تاجران، از قیمت‌های نفت خام پشتیبانی کرده‌اند.

امروز قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، در ساعت ۱۲:۵۵ به وقت تهران با ۲۳ سنت یا ۰.۳۴ درصد  افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، ۶۸.۸۴ دلار رسید. برنت در ۱۵ ژانویه تا ۷۰.۳۷ دلار هم بالا رفت که بیشترین قیمت آن از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

قیمت نفت

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم با ۱۶ سنت یا ۰.۲۵ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به ۶۳.۵۳ دلار برای هر بشکه رسید. دابلیوتی‌آی هم در ۱۶ ژانویه به قیمت ۶۴.۸۹ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

توافق کاهش تولید نفت سال آینده هم ادامه خواهد یافت

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان و پرچمدار سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز یکشنبه اعلام کرد که تولیدکنندگان بزرگ نفتی توافق دارند که پس از این که امسال آنها در مورد توافق کاهش تولید نفت به پایان رسید، همچنان همکاری خود را ادامه دهند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در عمان گفت: این آمادگی وجود دارد که همکاری‌هایمان را پس از ۲۰۱۸ ادامه دهیم... هنوز مکانیزم این کار تعیین نشده است اما اتفاق نظر برای ادامه دادن وجود دارد.

در ایالات متحده افت فعالیت‌های حفاران برای تولید نفت جدید هم به تقویت بیشتر قیمت‌ها منجر شد.

در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه، حفاران آمریکایی ۵ حلقه چاه را مسدود کردد تا تعداد کل چاه‌های فعال این کشور به ۷۴۷ حلقه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه