English

پیشرفت ساخت نخستین واحد شیرین‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی به ۴۲ درصد رسید

مدیر پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی در پالایشگاه فازهای 2 و3 پارس جنوبی (DMC) از پیشرفت 42 درصدی این پروژه تا ابتدای دی ماه خبر داد.

پیشرفت ساخت نخستین واحد شیرین‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی به 42 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، سیروس پیکار با اشاره به آغاز مراحل اجرایی پروژه DMC پس از تحویل زمین در مردادماه سال جاری، به تشریح آخرین وضعیت این پروژه در بخش های مختلف طراحی، تامین کالا، نصب و اجرا پرداخت و اظهار کرد: روند فعالیت در این بخش ها به موازات یکدیگر درحال پیشرفت است و در صورت تامین منابع مالی طبق برنامه مصوب، پیش بینی می شود این طرح تکمیلی در دی ماه سال 97 به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه DMC ، پیشرفت این طرح را در بخش های مهندسی 60 درصد ، تامین کالا 49،5 درصد ، ساخت و اجرا 32.1درصد ، و پیشرفت کل طرح را 42،7 درصد اعلام کرد.

به گفته پیکار ، به منظور تسریع در اجرای پروژه ، هم زمان با تحویل زمین فعالیت های ارزیابی زمین و مکانیک خاک توسط مشاور انجام و براساس نتایج بدست آمده، طراحی های سیویل و سازه آغاز شد.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار نصاب و انجام مقدمات نصب تجهیزات ، گفت:با تکمیل فعالیت های این بخش، عملیات نصب تجهیزات اصلی پروژه ، اواخر دی ماه سال جاری آغاز و باتوجه به اینکه تجهیزات ثابت پروژه در کارگاه موجود است ، پیش بینی می شود عملیات نصب این تجهیزات تا بهمن ماه به پایان برسد.

مدیر پروژه DMC در ادامه به سایر فعالیت های اجرایی این طرح تکمیلی شامل عملیات سیویل و سازه چهار دستگاه مخزن ذخیره سازی مواد شیمیایی و احداث پست برق اشاره وعنوان کرد: حدود 60 درصد از ورق های مورد نیاز ساخت مخازن در کارگاه پروژه موجود بوده و پیمانکار ساخت این مخازن هم مشخص شده و درحال تهیه نقشه های ساخت است. ضمن اینکه زمین محل احداث پست برق نیز اخیرا تحویل شده و بزودی با تهیه نقشه های سیویل و سازه توسط پیمانکار، عملیات ساخت این پست برق نیز شروع می شود.

پیکار با بیان اینکه خرید تجهیزات دوار شامل تلمبه ها و کمپرسورها ، که در مرحله ارزیابی پیشنهادات فنی شرکت های سازنده قرار دارد، بزودی نهایی می شود، گفت: این پیشنهادات علاوه بر تلمبه ها و کمپرسورها ، واحد تولید هوا با درصد خلوص اکسیژن بالا را هم شامل می شود.

مدیر پروژه DMC با اشاره آماده سازی نقشه های مربوط به ساخت اسکلت ها و سازه های فلزی (STEEL STRUCTURES) و تامین مواد خام آن ها در کارگاه شرکت سازنده افزود: مطابق برنامه زمانبندی پیمانکار، ساخت این سازه ها از اواخر دی ماه آغاز می شود.

پیکار افزود: همچنین در رابطه با تجهیزات ابزار دقیق مورد نیاز پروژه شامل شیرهای اطمینان، شیرهای کنترل ، سیستم کنترل و سایر تجهیزات ابزار دقیق، مشخصات فنی تهیه و در مرحله اخذ پیشنهادات فنی سازندگان است که پیش بینی شده ، خرید تجهیزات ابزار دقیق تا بهمن ماه نهایی شود.

مدیر پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی ، فرایند شیرین سازی این فراورده در پالایشگاه های پارس جنوبی را عامل ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه علاوه بر افزایش کیفیت محصول، موجب کاهش خوردگی تاسیسات و کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.

پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی در پالایشگاه فازهای 2 و3 پارس جنوبی به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی این فازها ، از سوی شرکت ملی نفت ایران و با نظارت شرکت نفت و گاز پارس به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (گروه شهید رجایی) واگذار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه