English

در ۹ ماهه نخست سال؛

تولید سیگار ۱۰ درصد افزایش یافت/قاچاق سیگار ۳۱ درصد کاهش یافت

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات از کاهش۳۹درصدی واردات سیگار، افزایش ۱۰درصدی تولید، کاهش ۳۱ درصدی قاچاق و افزایش ۲۱ درصدی صادرات سیگار در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تولید سیگار ۱۰ درصد افزایش یافت/قاچاق سیگار 31 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت صنعت،  علی اصغر رمزی واردات سیگار در ۹ ماهه سال گذشته را ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون نخ اعلام کرد و گفت: واردات سیگار امسال به ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون نخ کاهش یافته است. از سوی دیگر تولید سیگار که در ۹ ماهه سال گذشته ۳۱ میلیارد و ۹۹ میلیون نخ بود، در ۹ ماهه امسال به ۳۵ میلیارد و ۲۳ میلیون نخ افزایش پیدا کرد.

وی افزود: برآورد قاچاق سیگار که در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون نخ بوده در ۹ ماهه امسال به ۳ میلیارد و ۹۷ میلیون نخ کاهش یافته است.

رمزی با اشاره به علت این تغییرات در صنعت دخانیات کشور، گفت: این تحول که برای­­ کاهش شدید واردات و قاچاق و افزایش سهم تولیدات داخل کشور در مصرف کشور از ۵۳ درصد ۳ سال قبل به بیش از ۹۰ درصد در سال ۹۶ شکل گرفته، ناشی از اجرای تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور بوده است.

واردات کشور با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل شود

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: این تبصره دولت را مکلف کرده بود تا واردات کشور با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل شود و در همین راستا تعداد واحدهای تولیدی افزایش یافت و از ظرفیت‌های خالی برخی از واحدهای تولیدی نیز استفاده شد که نتیجه آن کاهش واردات و قاچاق و افزایش تولید، ارزش افزوده، اشتغال و سرمایه گذاری خارجی و داخلی بوده است.

رمزی به طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان محصولات دخانی فاقد مجوز از مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: مجوز توزیع کنندگان کشور و استانی در صورت فروش محصولات دخانی به عمده و خرده فروشانی که فاقد مجوز از این مرکز یا فاقد پروانه خرده فروشی محصولات دخانی از اتحادیه های خواربارفروش، سوپرمارکت و سقط فروش هستند، ابطال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه