English

تورم در آلمان افزایش یافت

نرخ تورم در آلمان افزایش یافت.

تورم در آلمان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص قیمت کالا و ‌خدمات مصرفی مورد ‌نیاز مردم و ‌خانوارها در آلمان در ماه دسامبر نسبت به آنچه که پیش بینی شده بود بسیار بیشتر رشد یافت.

بر این اساس، اداره فدرال آمار آلمان با انتشار گزارشی اعلام کرد شاخص هماهنگ بهای کالاها و خدمات مصرفی(IPCH) که ‌برای هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌طور ‌جداگانه انجام ‌می‌گیرد و بانک مرکزی اروپا از آن به ‌عنوان معیاری برای مقایسه نرخ تورم با دیگر کشورهای منطقه یورو و سنجش تغییرات قیمت کالاها و خدمات مصرفی ‌خانوارها استفاده می‌کند در آلمان در ماه دسامبر در مقیاس ماهانه 0.8 درصد و در مقیاس سالیانه 1.6 درصد افزایش یافت.

این در حالی است که اقتصاد دانان و ‌کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که خبرگزاری رویترز نظر آنها در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص در ماه دسامبر در آلمان در مقیاس ماهانه 0.6 درصد و در مقیاس سالیانه، 1.4 درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، در ماه نوامبر شاخص قیمت کالا و ‌خدمات مصرفی مورد ‌نیاز مردم و ‌خانوارها در آلمان در مقیاس ماهانه 0.3 درصد و در مقیاس سالیانه، نیز 1.8 درصد افزایش یافته بود. افزایش قیمت مواد غذایی و افزایش کرایه خانه به ترتیب علت های اصلی افزایش شاخص قیمت کالا و ‌خدمات مصرفی مورد ‌نیاز مردم و ‌خانوارها این کشور در ماه دسامبر بوده اند.

شاخص قیمت کالا و ‌خدمات مصرفی مورد ‌نیاز مردم و ‌خانوارهای آلمانی در کل سال 2017 نیز 1.7 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که رقم این شاخص در سال 2016 تنها 0.4 درصد افزایش یافته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه