English

لاوروف:

چین به زودی عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان را از آمریکا تصاحب خواهد کرد

وزیر خارجه روسیه گفت: چین به زودی با حمایت روسیه و هند که از شرکای اصلی گروه بریکس هستند، عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان را از آمریکا تصاحب خواهد کرد و جایگاه اقتصاد اول دنیا را به خود اختصاص می دهد.

چین به زودی عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان را از آمریکا تصاحب خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف خاطر نشان کرد که تاثیر رشد اقتصادی گروه بریکس در اقتصاد جهانی و گروه جی ۲۰ (۲۰ کشور برتر اقتصاد دنیا) منجر به چند قطبی شدن جهان خواهد شد.

لاوروف گفت: معتقد هستم که همتایان غربی ما در گروه جی ۲۰ بیش از گذشته متوجه این موضوع شده اند که باید چانه بزنند و همچنین نیازمند به رسیدن توافق با بریکس هستند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بریکس تنها نیست و متحدین خود را دارد که شامل عربستان سعودی، مکزیک، آرژانتین و اندونزی است. فکر می کنم که نیمی از گروه جی ۲۰ به دنبال شرکت کردن در فرآیند تصمیم گیری بریکس هستند.  

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مورد چین صحبت کنیم باید بگویم که این کشور منابع اقتصادی و نیز منافعی هم در منطقه آمریکای لاتین دارد و می خواهد در این قسمت از جهان به دلیل اینکه منابع معدنی زیادی ندارد، سرمایه گذاری کند.

آمریکای لاتین نه تنها برای چین بلکه برای شرکت های روسی هم جذاب است

لاوروف گفت: آمریکای لاتین نه تنها برای چین بلکه برای شرکت های روسی هم جذاب است و از آنجایی که حضور شرکت های روسی و چینی در آمریکای لاتین عمیق تر می شود، به شدت بر این باور هستم که پروژه های بیشتری در این آمریکای لاتین خواهد بود و بریکس و بانک توسعه نوین که بخشی از بریکس است به این پروژها ملحق خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه