English

چین بزرگترین خریدار کالاهای ایرانی در سال ۹۶

چین بزرگترین خریدار کالاهای ایرانی در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۶ است.

چین بزرگترین خریدار کالاهای ایرانی در سال 96

به گزارش خبرگزاری موج، درهشت ماه نخست سال جاری، چین با ۵ میلیارد و ۷۴۸ هزار تومان، عراق با ۴ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار، امارات با ۳ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار، کره جنوبی با ۲ میلیارد و ۷۴۷ میلیون دلار و افغانستان با ۱ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و دلار به ترتیب در صدر واردکنندگان کالا از ایران قرار دارند.   

در مجموع صادرات کالاهای ایرانی به چین در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۱۳.۵۱ درصد افزایش یافته است. در بازار عراق هم عملکرد بهتری داشتیم و رشد ۶.۵۱ صدم درصدی ثبت شد. صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی و افغانستان به ترتیب با افزایش ۲۸.۱۲ صدم درصدی و ۱۲.۱۱ صدم درصدی همراه شد و تنها شاهد افت ۱۸.۷۰ صدم درصدی صادرات کشورمان به امارات متحده عربی بوده‌ایم.

مجموع تجارت خارجی ایران به حدود ۶۱ میلیارد دلار رسید

گفتنی است که مجموع تجارت خارجی ایران در هشت ماهه سال ۱۳۹۶ با هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال پیش، به حدود ۶۱ میلیارد دلار رسیده است.  

از سوی دیگر مجموع صادرات غیرنفتی ایران در هشت ماهه سال‌جاری به ۲۸ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۱.۲۱ صدم درصد کاهش داشته است.

این رقم در ماه گذشته ۲.۱۷ صدم درصد بود. ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه سال‌جاری نسبت به مهرماه یک درصد بهبود یافته است. همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به ۳۶۳ دلار رسید که ۸.۴ صدم درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی