English

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگوی اختصاصی با موج؛

گندم داخلی به هیچ وجه با گندم وارداتی مخصوص دام مخلوط نمی شود

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: به هیچ وجه گندم داخلی با گندم وارداتی که برای دام وارد می شود مخلوط نمی شود و این موضوع را تکذیب می کنم.

گندم داخلی به هیچ وجه با گندم وارداتی مخصوص دام مخلوط نمی شود

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، به موضوع کیفیت گندم داخلی و اختلاط آن با گندم وارداتی که برای مصرف دام عرضه می شود پرداخت و افزود:این موضوع کاملا اشتباه است و اصلا گندم داخلی با گندم وارداتی که برای مصرف دام وارد می شود مخلوط نمی شود و این موضوع را تکذیب می کنم.

جهانبخش سنجابی شیرازی با بیان اینکه واردات و صادرات گندم مشمول استاندارد اجباری است عنوان کرد: اگر دولت هم بخواهد واردات و صادرات گندم داشته باشد مکلف است الزامات استاندارد ملی را رعایت کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سازمان ملی استاندارد برای محموله وارداتی گواهی انطباق را صادر نکند هیچ کالایی ترخیص نمی شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه اگر گندم وارداتی از مبادی قانونی وارد کشور شود، استاندارهای اجباری را خواهد داشت، توضیح داد:سازمان ملی استاندار تفاهم نامه ای را با وزارت بهداشت امضا کرده است که بخش اجرایی استانداردهای حوزه نان های سنتی به وزارت بهداشت تعلق گرفت و قرار شد وزارت بهداشت با توجه به جهت گیری سلامت بر بخش بهینه سازی و اجرای استاندارد های نان های سنتی نظارت کند.

به گفته این مسوول نظارت استاندارد نان های صنعتی تحت کنترل مشترک سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت است و در این زمینه مصرف کنندگان هیچ نگرانی را نباید داشته باشند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران اذعان کرد: زنجیره  توزیع گندم، آرد و نان تحت نظارت دستگاه های مختلف کشوری است و از لحاظ کیفیت و مسایل دیگر مشکلی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه