English

تمام افراد فعال در فضای مجازی باید احراز هویت شوند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: یکی از مهمترین زیرساخت های فضای مجازی کشور بحث هویت است و باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در فضای مجازی احراز هویت شوند .

تمام افراد فعال در فضای مجازی باید احراز هویت شوند

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی کشور به دنبال ساماندهی نظام احراز هویت در فضای مجازی است، افزود: تا زمانی که احراز هویت اشخاص در فضای مجازی ساماندهی نشود بسیاری از طرح ها و برنامه‌ها در این فضا ناقص خواهد ماند و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با همکاری تمامی دستگاه‌ها و به‌خصوص سازمان ثبت احوال که به عنوان اصلی‌ترین مرکز باید در این زمینه فعالیت کند .

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه احراز هویت برای اجرای دولت الکترونیک نیز جزو الزامات محسوب می‌شود، گفت: در صورتیکه تا سال 1397 این پروژه به سرانجام برسد هر ایرانی برای استفاده از خدمات اجتماعی در فضای مجازی باید هویت هوشمند داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌تواند از خدمات بانکی، درمانی، مسافرتی و... استفاده کند.

فیروزآبادی گفت: بسیاری از کشورها برای ایجاد دولت ها و شهرهای هوشمند وزارتخانه تأسیس کردند و در ایران نیز اختصاص کارت هوشمند به شهروندان از پروژه‌های بزرگ ملی کشور است و در صورتیکه مردم کارت هوشمند داشته باشند دولت می‌تواند طرحها و خدمات مطلوب‌تری را ارائه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه