English

نرخ بیکاری در آمریکا به ۴.۱ درصد رسید

نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته میلادی با رسیدن به ۴.۱ درصد کمترین رقم در ۱۷ سال اخیر را به خود اختصاص داد.

نرخ بیکاری در آمریکا به ۴.۱ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وال استریت ژورنال، اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر مشاغل بیشتری را به نسبت ماه های دیگر به بازار کار ایالات متحده افزود و منجر به کاهش نرخ بیکاری به کمترین رقم در ۱۷ سال اخیر شد.

این ثبت رکورد در حالی است که تاثیر طوفان های سهمگین اخیر در آمریکا کم رنگ تر شده است. همچنین وزارت کار آمریکا اعلام کرد، در ماه اکتبر ۲۶۱ هزار نفر در ایالات متحده مشغول بکار شدند که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۸ هزار نفر ثبت شده بود.

اشتغالزایی در بخش خدمات مواد غذایی و نوشیدنی ها با افزایش قابل توجهی روبرو شد 

این وزارتخانه اعلام کرد که  آمار اشتغالزایی در بخش خدمات مواد غذایی و نوشیدنی ها با افزایش قابل توجهی روبرو شد که منجر به جبران کاهش جذب نیروی کار در ماه سپتامبر به دلیل تاثیر طوفان های ایرما و هاروی شد. 

در همین حال نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر به ۴.۱ درصد کاهش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن ۴.۲ درصد است و بعنوان کمترین نرخ بیکاری آمریکا از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد محسوب می شود.

تداوم افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا

بهبود نرخ اشتغالزایی می تواند منجر به تداوم افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا شود و در حال حاضر سرمایه گذاران بطرز قابل توجهی بر این باور هستند که بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده میلادی نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

رشد دستمزد در آمریکا در ماه نوامبر در مقایسه با ماه قبل از آن با ۴ دهم درصد کاهش به ۲.۴ درصد رسید و این حاکی از رشد کند نرخ تورم در این کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی