English

استان ایلام با ۸۸ درصد بیشترین میزان مشارکت در سامانه سهام عدالت را داشته اند

مقدار مشارکت استان‌های مختلف در طرح سهام عدالت متفاوت بوده است، این طور که مسوولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده‌اند استان ایلام بیشترین و استان تهران و یزد کمترین مشارکت را در طرح سهام عدالت داشتند.

استان ایلام با 88 درصد بیشترین میزان مشارکت در سامانه سهام عدالت را داشته اند

به گزارش خبرگزاری موج، مشمولان سهام عدالت از اواخر سال گذشته می‌توانستند با مراجعه به سامانه سهام عدالت صورت حساب خود را رویت کنند. در آن صورت حساب مشخص شد که شرکت های سرمایه پذیر به ازای ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان سود داشته‌اند. اگر این شرکت‌ها در طول ۱۰ سال ابتدایی طرح سهام عدالت سودشان به رقم یک میلیون تومان می‌رسید تعدادی سهام به ارزش یک میلیون تومان به مشمولان این طرح تخصیص پیدا می کرد.

از آن جایی که مقدار سودِ شرکت های سرمایه پذیر در طول این ۱۰ سال به یک میلیون تومان نرسید بنا به آن چه که مسئولان سازمان خصوصی سازی می‌گویند و طبق تصویب نامه شورای عالی اجرایی سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مشمولان سهام عدالت می‌توانند مبلغ ۵۳۲ هزار تومان را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند. البته دو دهک پایین جامعه که شامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی می شود نباید باقی مانده یک میلیون را پرداخت کنند، زیرا آنها از تخفیف ۵۰ درصد سهام عدالت برخوردار بوده‌اند و لذا این دسته از مشمولان، در زمان آزادسازی، سهام یک میلیون تومانی خود را دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت

طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کردند از نظر سطح مشارکت استانی مشمولان سهام عدالت، مشمولان استان ایلام با ۸۸ درصد، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۵ درصد و استان لرستان با ۸۳ درصد بالاترین مشارکت در سامانه سهام عدالت را داشته‌اند.

همچنین مشمولان استان های قم، تهران و یزد به ترتیب با ۵۶ و ۵۷ و ۵۷ درصد مشارکت از کمترین سطح مراجعه مشمولان به سامانه سهام عدالت برخوردار بوده اند.

بد نسیت یادآوری کنیم که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفته که قیمت یک میلیون تومان سهامی که از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ برای مشمولین در نظر گرفته شده است در بازار حدودا دوبرابر شده است، ولی مشمولین می توانند در صورت تمایل با همان قیمت قبلی باقی سهام خود را آزاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه