English

عزم ایران برای حضور فعال بخش خصوص در بازار دو کشور ایران و نیجریه

معاون وزیر صنعت و معدن تجارت که در راس یک هیات اقتصادی و تجاری به نیجریه سفر کرده است در این دیدار بر عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای این مناسبات و حمایت از بخش خصوصی برای حضور فعال در بازار دو کشور تاکید کرد .

عزم ایران برای حضور فعال  بخش خصوص در بازار دو کشور ایران و نیجریه

به گزارش خبرگزاری موج، معاون وزیر صنعت و معدن تجارت کشورمان، در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گزاری نیجریه که با حضور سفیر ایران در این کشور آفریقایی انجام شد با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف و ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و نیجریه از افزایش حجم مبادلات دو طرف در سال گذشته خبر داد ولی میزان آن را رضایت‌بخش ندانست.

محمدرضا فیاض که در راس یک هیات اقتصادی و تجاری به نیجریه سفر کرده است در این دیدار بر عزم دولت جمهوری اسلامی  ایران برای ارتقای این مناسبات و حمایت از بخش خصوصی برای حضور فعال در بازار دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار وزیر صنعت تجارت و سرمایه گذاری نیجریه نیز ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی ، همکاریهای خوب دو کشور در گذشته و حال و در سازمان های بین المللی نظیر اوپک و دی هشت را یاد آوری کرد و افزود: اجلاس وزرای صنعت و تجارت کشورهای عضو دی هشت در ماه نوامبر در ابوجا فرصتی تازه فراهم خواهد کرد که گامی دیگر در مسیر ارتقا روابط دوجانبه و چند جانبه اقتصادی بر داریم.

 بر اساس گزارش سفارت ایران در نیجریه ،وی از حضور بخش خصوصی و دولتی ایران برای حضور در بازار نیجریه استقبال کرد و شرکت ایران در نمایشگاه های بین المللی همچون نمایشگاه لا گوس را برای آشنایی متقابل فعالان اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد. 

در بخش دیگری از این دیدار دو طرف زمینه های مختلف همکاری را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توسعه آن بر اساس معادله برد-برد تاکید کردند. 

معاون وزیر کشورمان را هیاتی از مرکز توسعه صادرات ، بانک توسعه صادرات و ایران خودرو همراهی می کنند.

وی در این سفر همچنین با رئیس اتاق صنعت معدن تجارت و کشاورزی نیجریه معروف به نسیما و روسای اتاق  لاگوس و ابو جا دیدار کرد.

مقامات نیجریه عموما در این دیدارها از توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور استقبال نموده و بر توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه