English

جبران کسری گوشت، با کاهش ۲۰درصدی تعرفه واردات

معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش تعرفه واردات به منظور تعدیل قیمت گوشت و نیز برای جبران کسری عرضه در دستور کار قرار گرفته است.

جبران کسری گوشت، با کاهش 20درصدی تعرفه واردات

به گزارش خبرگزاری موج، یدالله صادقی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص طرح کاهش 20 درصدی تعرفه  واردات گوشت گوساله گفت: از آنجایی که گوشت جزو اقلام اساسی و مورد نیاز مردم است و روند افزایش قیمت آن بدلیل مشکلاتی که در تولید بوده،بازار را دچار نوسان کرد به همین دلیل برای حفظ تعادل بازار افزایش عرضه از طریق واردات در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص کاهش  قیمت گوشت گوسفندی گفت: کاهش تعرفه  واردات گوشت از آسیای مرکزی، نیوزیلند و استرالیا موجب جبران کسری عرضه شد و قیمت را در بازار تعدیل کرد.

معاون بازرگانی وزارت صنعت با اشاره به ایجاد تشکیل شبکه توزیع گوشت اظهار داشت: درتهران شبکه توزیعی، متشکل از فروشگاه های زنجیره ای،تمامی میادین میوه و تره بار و حدود 100 واحد صنفی ایجاد شده که در آنها گوشت گرم گوسفندی به صورت بشقابی و لاشه عرضه می شود که با توجه به مرکزیت بازار تهران،تعدیل قیمت در آن موجب تاثیر بر سایر استان ها خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه قیمت گوشت توزیعی طبق نظام قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان است، گفت: میانگین قیمتی گوشت گوسفندیعرضه شده در شبکه توزیعی تهران 32 هزار تومان است که موجب تعدیل قیمت در بازار گوشت شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی تصریج کرد: با توجه به این تجربه خوب در خصوص تعدیل قیمت گوشت گوسفندی، از آنجایی که روند قیمت گوشت گوساله نیز با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است، به همین جهت وزارت صنعت پیشنهاد کاهش تعرفه گوشت گوساله وارداتی را به  وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده که در صورت موافقت این وزارتخانه تعرفه ها به منظور تعدیل قیمت کاهش پیدا کند.

معاون بازرگانی وزارت صنعت در پایان بیان کرد: وزارت کشاورزی با بررسی تقاضا  و تولید این طرح را بررسی و در صورت موافقت با آن در کمیسیون ماده یک آئین نامه اجرایی قانون واردات و صادرات مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه