English

سقوط ۳ درصدی نفت جهانی در معاملات هفته گذشته

بهای معاملات نفت خام روز جمعه تحت تاثیر افزایش تولید آمریکا و صادرات بالاتر اوپک با کاهش چشم‌گیری بسته شد و برای کل هفته کاهش رقم زد.

سقوط ۳ درصدی نفت جهانی در معاملات هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۱.۴۰ دلار یا ۲.۹ درصد کاهش یافت و در ۴۶.۷۱ دلار در هر بشکه بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۲۹ دلار یا ۲.۸ درصد کاهش یافت و در ۴۴.۲۳ دلار بسته شد.

هر دو قیمت پایه برای ششمین هفته در هفت هفته گذشته کاهش ثبت کردند و کاهش بهای نفت وست تگزاس اینترمدینت ۳.۹ درصد و نفت برنت ۲.۵ درصد بود.

به گفته مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در شرکت کلیپردیتا، روند عرضه بی وقفه ادامه پیدا کرده است. با وجود تمدید توافق کاهش تولید، صادرات اوپک در ژوئن دو میلیون بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۱۶ بود.

وی در ادامه افزود: صادرات اوپک در ماه گذشته بالاتر از آوریل و ماه مه بود و ظاهرا این سازمان نسبت به توافق کاهش تولید بی تفاوت است.

آمار نفتی رویترز نشان می‌دهد تولید اوپک در حال حاضر در بالاترین سطح سال میلادی جاری قرار دارد.

روسیه که در توافق کاهش تولید با اوپک همکاری می‌کند، اعلام کرده آماده است در صورت نیاز پارامترهای این توافق را مورد بازنگری قرار دهد اما اظهارات مذکور حمایت چندانی برای قیمتها فراهم نکرد.

گروهی از کشورهای تولید کننده نفت در ۲۴ ژوییه در روسیه دیدار خواهند کرد. این کشورها که اعضای کمیته نظارت کننده بر توافق نفتی هستند، می‌تواند برای تغییرات ضروری در این توافق به کشورهای مشارکت کننده توصیه کنند.

در این بین، به نظر رسید قیمت‌های پایین تر نفت بر تولید کنندگان آمریکایی هیچ تاثیری نگذاشته و بر پایه آمار گروه صنعتی بیکرهیوز، شرکت‌های حفاری آمریکایی هفته گذشته هفت حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده و مجموع دکل‌ها را به ۷۶۳ حلقه رساندند که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ بود.

آمار دولت آمریکا نشان داد که تولید نفت این کشور پس از کاهشی که دو هفته پیش به دلیل تعطیلی فعالیت ناشی از عبور طوفان سیندی و فعالیت‌های تعمیراتی داشت، هفته گذشته یک درصد افزایش یافته و به ۹.۳۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گفته راب هاورس، استراتژیست ارشد سرمایه‌ گذاری در بانک ولث منیجمنت، قیمت‌های پایین تر روند رشد تولید آمریکا را آهسته خواهد کرد.

اما در بحبوحه تولید رو به رشد آمریکا، بازار تا حدود زیادی اُفت ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته را نادیده گرفت. میزان ذخایر نفت امریکا هفته گذشته ۶.۳ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۵۰۲.۹ میلیون بشکه رسید که پایین ترین میزان از ماه ژانویه بود.

بانک آمریکایی مورگان استنلی در گزارشی اعلام کرد انتظار دارد قیمت‌های نفت وست تگزاس اینترمدیت تا اواسط سال ۲۰۱۸ پایین ۵۰ دلار بماند و اگر کاهش تولید از سوی اوپک کافی نباشد، تولید شیل آمریکا باید آهسته شود تا بازار در سال ۲۰۱۸ فرصت تعادل مجدد را پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه