English

بانک گلدمن ساکس آمریکا:

قیمت نفت امسال به ۵۵ دلار می‌رسد

بانک گلدمن ساکس آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی را از ۵۶ دلار و ۷۶ سنت به ۵۵ دلار و ۳۹ سنت کاهش داد.

قیمت نفت امسال به ۵۵ دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، داستان رقابت نفت شیل آمریکا و اوپک امسال به مضمون اصلی مباحث مطرح در بازار نفت تبدیل شده و همانند توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش که تا سال آینده میلادی تمدید شده، این مباحث بر چشم انداز قیمت نفت در سال 2018 نیز تاثیر گذاشته است.

بانک های بزرگ جهان، یعنی همان هایی که در هنگام انعقاد توافق کاهش تولید در سال گذشته پیش بن می کردند شکاف بین عرضه و تقاضا و مازاد عرضه تا سه ماهه دم یا سوم امسال کاهش یابد، در حال تجدید نظر در پیش بینی های خود از قیمت نفت در سال جاری و سال آینده میلادی هستند.

هفته گذشته بانک گلدمن ساکس آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی را از 56 دلار و 76 سنت به 55 دلار و 39 سنت کاهش داد. این بانک همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت خام آمریکا را از  54 دلار و 80 سنت به 52 دلار و 92 سنت رساند.

اما بیشترین کاهش در پیش بینی قیمت نفت را بانک جی پی مورگان داشته است. این بانک آمریکایی انتظار دارد در سال 2018 نه تنها روند افزایش سهم نفت شیل از بازار به ضرر اوپک تداوم یابد، بلکه توافق کاهش تولید نیز تا پایان سال جاری میلادی از هم بپاشد.

بر این اساس جی پی مورگان پیش بینی خود از قیمت نفت خام آمریکا در سال 2018 را به میزان 11 دلار کاهش داده و از 53 دلار و 50 سنت به 42 دلار رسانده است. این بانک همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال 2018 را نیز 10 دلار کاهش داده و از 55 دلار و 50 سنت به 45 دلار رسانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه