English

رویترز خبر داد؛

تانکرها نفت خام قطر را بار زدند

با تسهیل ممنوعیت کشتیرانی ها، تانکر ها نفت خام قطر را در کنار نفت امارات متحده عربی بار زدند.

تانکرها نفت خام قطر را بار زدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، داده های کشتیرانی در تامسون رویترز ایکون نشان می دهد که صادرات نفت خام قطر با ممنوعیت پهلوگیری کشتی ها که توسط برخی کشورهای عربی اعمال شده با مشکل خاصی مواجه نشده است و تانکر ها،  نفت خام قطری را به همراه محموله هایی از امارات متحده عربی بارگیری می کنند.

بر اساس داده های کشتی رانی تامسون رویترز ایکون،  دو نفت کش بسیار عظیم که هر کدام می توانند تا ۲ میلیون بشکه نفت را حمل کنند، روز چهار شنبه با موفقیت نفت خام ابوظبی را بارگیری کردند،  علیرغم این که این کشتی ها قبلا در مرحله قبلی سفر دریایی خود نفت خام قطر را هم بار زده بودند.  

بر طبق یافته های رویترز از چرخه کشتیرانی، این بارگیری ها پس از این انجام شد که ابوظبی محدودیت های اعمال شده بر محموله های نفتی که به سوی قطر عازم هستند یا از قطر می آیند را تسهیل کرده است.

تنش ها در خاور میانه روز پنجم جون وقتی که عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با اتهام حمایت از تروریسم روابط خود با قطر را قطع کردند به حداکثر رسید.  متحدان عرب که نقل و انتقال هوایی، دریایی، و زمینی را به قطر ممنوع کردند، محدودیت هایی هم برای کشتیرانی به قطر و از قطر اعمال کردند.

این محدودیت ها شرکت های کشتیرانی را دچار سردرگمی کرد، آنها که نگران عواقب احتمالی این محدودیت ها بودند دست به اقداماتی احتیاطی و پیشگیرانه زدند مثلا به دنبال نفت کش هایی کوچکتر می گشتند تا فقط نفت خام قطر را بارگیری کنند.

اما دیروز سوپر نفت کش آپولو دریم، نفت خام زاکوم ابوظبی را در حالی بارگیری کرد که قبلا محموله ای از نفت مارین قطر را بارگیری کرده بود. این نفت کش که پرچم پاناما بر روی آن است و توسط شرکت پالایشگاهی ایدمیتسو کوسان ژاپن مدیریت می شود، نفت خام قطر را ۵-۶ جون در جزیره حلول بارگیری کرد و بعد از آن به جزیره زیرکو در ابوظبی رفت تا نفت زاکوم امارات را بارگیری کند.

ابر نفت کش دوم نیو فرندشیپ هم نفت خام ابوظبی را روز چهارشنبه بارگیری کرد در حالیکه این نفت کش قبلا در ۴-۵ جون از راس لافان قطر محموله ای نفتی را بارگیری کرده بود.

هر دو تانکر مستقیما از قطر به امارات عزیمت کردند و در ساعت ۱۰:۴۱ به وقت جهانی راس تنورای عربستان را به عنوان مقصد بعدی خود اعلام کردند.

دو شرکت پالایشگاهی آسیایی در این باره اعلام گفتند ما با حمل محموله های قطری دچار هیچ مشکل و مساله ای نشدیم و فعلا همه چیز معمولی پیش می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه