English

برای نخستین ‌بار در کشور گروه مپنا انجام داد؛

تامین پروژه تولید همزمان برق و آب قشم

پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا در مدت حدود 2 سال و نیم اخیر ، نقش بی بدیلی در تأمین آب و برق روستاهای جزیره قشم داشته است.

تامین پروژه تولید همزمان برق و آب قشم

به گزارش خبرگزاری موج، پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا که برای نخستین ‌بار در کشور با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی ، بالا بردن بازده نیروگاه های گازی و تأمین نیاز آب و برق روستاهای جزیره قشم به ظرفیت ۵۰ مگاوات تولید برق و ۱۸ هزار مترمکعب آب شیرین در تاریخ هشتم شهریور ماه سال 93 با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسیده بود ، در مدت حدود 2 سال و نیم اخیر ، نقش بی بدیلی در تأمین آب و برق روستاهای این جزیره داشت.

روستاهای جزیره قشم که پیش از بهره برداری از این پروژه ، به وسیله آبرسانی سیار از آب شرب برخوردار می شدند، با به مدار آمدن پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا ، از نعمت بهره مندی از آب شرب پایدار و باکیفیت برخودار شدند.

در روزهای اخیر با وجود بروز مشکلاتی در سوخت رسانی به واحدهای تولید همزمان برق و آب قشم مپنا ، این پروژه با تمام ظرفیت و صلابت همیشگی در مسیر خدمات رسانی به مردم شریف جزیره قشم آماده است و در حال حاضر مسئولان امر با حضور در محل پروژه در جهت تأمین هر چه سریعتر سوخت مناسب و راه اندازی مجدد واحدهای این پروژه در حال تلاش هستند.

با بروز مشکل در تأمین مناسب سوخت گاز با فشار و خلوص لازم ، پروژه تولید همزمان آب و برق قشم مپنا از مدار بهره برداری خارج شد، اما با تأمین بیش از نیاز مصرف آب روستاهای جزیره قشم در چند هفته اخیر، مخازن ذخیره آب این جزیره با منابع مطمئن به استقبال ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال رفتند که همین آینده نگری و پیاده سازی برنامه های راهبردی که با هماهنگی و تعامل مستمر گروه مپنا و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان و مدیریت تأمین آب جزیره قشم صورت گرفت، موجب شد تا امروز علی رغم قطع موقت آب شرب روستاهای این جزیره ، منابع ذخیره شده به کمک آبرسانی به مردم بیایند.

هم اکنون تمامی تلاش ها برای به مدار بهره برداری آمدن هر چه سریعتر پروژه تولید همزمان آب و برق قشم مپنا است که تنها دلیل خروج واحدهای آن از مدار بهره برداری ، مشکل سوخت رسانی بوده که به عنوان یک رخداد و شرایط خارج از اختیارات مدیران پروژه ، به این پروژه تحمیل شده است.

در دو روز گذشته مذاکرات و هماهنگی های صورت گرفته از سوی تمامی شرکت ها و نهادهای ذی ربط در جهت حل این مشکل بوده و امیدواریم با دسترسی هر چه سریعتر به سوخت گاز با خلوص مناسب و به صورت پایدار، واحدهای تولید همزمان آب و برق قشم مپنا همچون گذشته در جهت نقش آفرینی موثر خود در تأمین نیازهای آب و برق مردم شریف جزیره قشم فعال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه