English

روستاییان وام اشتغال را صرف جشن و سرور می‌کنند

یک نماینده مجلس درباره لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشغالزایی در روستاها گفت: تجربه تلخ گذشته نشان می دهد، این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی و موتور سیکلت و جشن سرور در روستاها می شود و عملا صرف اشتغال‌زایی نمی شود.

روستاییان وام اشتغال را صرف جشن و سرور می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا کاتب ادامه داد: این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی روستاییان می شود نه صرف اشتغال ‌زایی.

او با اشاره به ردیف بودجه میلیاردی برای اشتغال زایی در بخش روستایی و عشایر افزود: دولت پیش از سال 96 لایحه ای با عنوان برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی در مناطق روستایی و عشایر به تصویب رساند.

کاتب با بیان اینکه این لایحه تنها برداشت را مورد توجه قرار داده، اما چگونگی اجرای آن را مورد توجه قرار نداده است، تصریح کرد: با توجه به تجربه تلخ دوره هشتم مجلس، روشن است تنها پرداخت تسهیلات نمی تواند به اشتغال ‌زایی کمک کند.

او گفت: این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی و موتور سیکلت و جشن سرور در روستاها می شود و عملا صرف اشتغال‌زایی نمی شود.

کاتب افزود: مجلس با وجود این تجربه تلخ، تلاش کرد تا جزئیات این لایحه را مورد بررسی دقیق قرار دهد، بنابراین این لایحه را به 7 ماده واحده تقسیم و به صحن علنی مجلس ارجاع داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه دارای چند نقص است، تصریح کرد: یکی از نقص‌های لایحه اشتغالزایی روستاییان و عشایر، مشخص نبودن متولی اصلی آن است.

قوامی دیگر نماینده مجلس هم با بیان اینکه، بیکاری مهمترین مسئله امروز کشور است، ادامه داد : نقدینگی کشور در ابتدای دولت یازدهم افزایش یافت که بیش از 60 درصد آن در تهران صرف می شود و این چالش بزرگی است.

قوامی افزود: وقتی قصد تسهیلات به روستاییان را داریم، باید ماده واحده آن را تعیین کنیم.

او ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ در مسابقه گرفتن تسهیلات قطعا" پیروز هستند؛ ضمن اینکه نقدینگی باید به فراخور و استعداد هر منطقه در نظر گرفته شود.

قوامی تاکید کرد: روستاهای زیر 10 هزار نفر نمی توانند تسهیلات دریافت کنند و بانکها نیز مایل به ارائه تسهیلات به این دسته از روستاها نیستند.

این نماینده مجلس گفت: در لایحه ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و عشایر پیش بینی شده است تا تسهیلاتی با بهره 4 درصد در اختیار افراد قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه