English

با حضور فعالین اقتصادی ایران و آلمان مطرح شد؛

AMBIran اولین برند بین اللملی که بعد از تحریم ها به ایران آمد/ قبل از تحریم ها تولیدات ما رقابت پذیر نبودند

معاون توسعه ایدرو با اشاره به اینکه نمایشگاه AMBIranفرصتی مناسبی است برای پیشرفت و همکاری ایران و آلمان است گفت: ادعای برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد تبدیل شدن ایران به کالاهای خارجی از پایه اشتباه است.

AMBIran اولین برند بین اللملی که بعد از تحریم ها به ایران آمد/ قبل از تحریم ها تولیدات ما رقابت پذیر نبودند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نائب رئیس موسسه اشتوتگارت درباره نمایشگاه AMBIran  افزود: نمایشگاه AMBIran2017 فقط در مدت یک سال موفق شده نسبت به دوره نخست، تعداد شرکت کنندگان خود را 2 برابر و فضای نمایشگاهی را سه برابر کند و بیش از 6 هزار نفر از متخصصان صنعت از بخش های خودروسازی، تامین قطعات، ابزارسازی، قالب سازی و صنعت مهندسی مکانیک از این نمایشگاه دیدن کنند.

مولر به برگزاری این نمایشگاه در خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: 200 شرکت کننده از 18 کشور مهم صنعتی جهان دراین نمایشگاه جمع می شوند  و آخرین ماشین آلات و فناوری روز جهانی در ابزار دقیق، گیره آلات، ابزار آلات فلزبری، ماشین آلات شکل دهی فلزات، سیستم های اندازه گیری و تضمین کیفیت و نیز جوشکاری، اتوماسیون و فناوری های هوشمند را به مورد دید شرکت کنندگان و مردم قرار می دهند.

مدیر بخش بازرگانی و آمار اتحادیه سازندگان ماشین های تولید ابزار آلمان نیز عنوان کرد: سال گذشته، این صنعت در آلمان تولیدی به ارزش بیش از 15 میلیارد و 100 میلیون یورو در ماشین آلات و تجهیزات ابزار دقیق داشت. و از ابتدای سال 2016 بویژه در بخش های نفت و گاز، خودروسازی، فولاد و فناوری پزشکی شاهد تقاضای قابل توجهی برای ماشین ابزار از ایران بودیم.

به گفته این مسول آلمان بخش بزرگی از این تقاضا به ارزش 33 میلیون و 600 هزار یورو را تامین کرد که رشدی 63 درصدی در مقایسه با سال 2015 داشت. 

معاون توسعه ایدرو با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسبی است برای پیشرفت و همکاری ایران و آلمان است توضیح داد: بی‌صبرانه منتظر ایفای نقشی موثر در موفقیت این رویداد هستیم امید داریم هر چه بیشتر تولید کنندگان ایراننی از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنند.

دلیری با بیان اینکه تحریم ها نمی گذاشتند کالاهای ایرانی رقابت پذیر باشند افزود: راه‌اندازی خطوط  تولید ماشین آلات و آغاز همکاری‌های صنعتی خرید و فروش چیپس و پفک نیست  که انتظار داشت در کمترین زمان ممکن فراهم شود. به عنوان مثال شرکت های آلمانی تا از بازار، رقبا، قوانین و مقررات و غیره کشور مطمئن نشده و مطالعه کافی نداشته باشند، وارد آن نمی شوند؛ اما پس از حضور، به کار سرعت می دهند. 

وی ادامه داد: بعد از برجام ایران به بازار کالاهای خارجی تبدیل شده است این ادعای دیگر برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در این روزهاست .

محمدرضا مودودی معاون سازمان توسعه تجارت ایران در همین باره توضیح داد گفت: قرار نیست که ایران به بازار کالاهای خارجی تبدیل شود و شرکت ها می توانند از پتانسیل های ایران به نفع خود استفاده کنند.

شایان ذکر است با حضور 150 شرکت  در زمینه ماسین آلات صنعتی  و ابزار آلات از 15 کشور دنیا در روزهای2-5 خردادماه در مجموعه نمایشگاهی شهر افتاب برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه