English

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

رفع مشکلات با ایجاد شورای پژوهشی استان ها

محمد فرهادی گفت: سامانه عرضه و تقاضای پژوهش بسیاری از نیازهای منطقه ای را حل می کند.

رفع مشکلات با ایجاد شورای پژوهشی استان ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر علوم در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درباره سامانه عرضه و تقاضای پژوهش گفت: این سامانه بسیار پراهمیت است و از تکراری و پراکندگی پژوهش‌ها جلوگیری می‌کند و این بسیار باارزش است. در واقع با راه‌اندازی این سامانه، بسیاری از نیازهای منطقه‌ای، ملی و دستگاهی در قالب این سامانه اجرا می‌شود.

به گفته وی این سامانه در دو فاز طراحی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به طور کامل راه‌اندازی شود. تاکنون ۳۱ سامانه در ایران‌داک ایجاد شده است که سرویس‌دهی بسیار خوبی به جامعه علمی کشور ارائه داده است که باید تقویت و توسعه داده شود.

فرهادی یاد آور شد: شورای پژوهشیِ استانی با محوریت استاندارها تشکیل شده است که مشکلات استان‌ها در این شورا مطرح می‌شود و چگونگی رفع آن، بحث و بررسی می‌شود.

شایان ذکر است این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند؛ این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیاز‌ها و حمایت‌ها) و عرضة پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آن‌ها را در بردارد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آن‌ها نیاز دارند به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

این سامانه بر پایة مصوبه نهم نوزدهمین جلسة شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند ماه ۱۳۹۵ ابلاغ گردید طراحی و راه‌اندازی شده است و به استناد تبصرة یک این مصوبه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانة عرضه و تقاضای پژوهش هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه