English

زنگنه:

تهران از تمدید توافق کاهش تولید نفت حمایت می کند

وزیر نفت ایران گفت، کشورهای عضو اوپک و غیر اوپکی ها سیگنال های مثبتی برای تمدید توافق کاهش تولید ارسال کرده اند و تهران هم از این تمدید حمایت خواهد کرد.

تهران از تمدید توافق کاهش تولید نفت حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وزیر نفت ایران گفت، کشورهای عضو اوپک و غیر اوپکی ها سیگنال های مثبتی برای تمدید توافق کاهش تولید ارسال کرده اند و تهران هم از این تمدید حمایت خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است در ماه می در مورد سیاست نفتی خود تشکیل جلسه دهد. قیمت نفت روز جمعه در پی افزایش امیدها به توافق اعضای اوپک بر سر تمدید طرح کاهش تولید و کاهش مازاد عرضه جهانی نفت، افزایش یافت.

زنگنه به خبرنگاران گفت: «در طی این روزها، ما سیگنال مثبتی از اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید دریافت کرده ایم.»

زنگنه همچنین با اشاره به فشارهای سیاسی وارده بر شرکت های نفتی بین المللی، آمریکا را عامل عدم سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران دانست.

وی افزود: «آنها (آمریکا) نمی توانند ما را متوقف کنند، هیچ کس نمی تواند فعالیت های ما برای توسعه نفت و گاز را متوقف کند، اما... بلکه آنها می توانند سرعت فعالیت های ما را کم کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه