English

کاهش بهای نفت در بازارهای جهان

سرویس بین الملل- شرایط حاکم بر ذخایر نفت آمریکا و پیام‌های متناقض عربستان سعودی، بهای جهانی طلای سیاه را اندکی کاهش داد.

کاهش بهای نفت در بازارهای جهان

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بهای جهانی طلای سیاه صبح روز چهارشنبه به دلیل شرایط حاکم بر ذخایر نفت آمریکا و پیام‌های متناقضی که از عربستان سعودی دریافت می‌شود کاهش یافت. عربستان از یک سو صادرات نفت خود را کاهش داده و از سوی دیگر بر تولید نفت خود افزوده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 5 سنت کاهش به 54 دلار و 84 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 4 سنت کاهش، 52 دلار و 37 سنت معامله شد.

داده‌های مؤسسه نفت خام آمریکا روز سه‌شنبه نشان داد این کشور همچنان با معضل نفت مازاد دست به گریبان است. در هفته منتهی به 14 آوریل (25 فروردین)، گرچه ذخایر نفت آمریکا 840 هزار بشکه کاهش یافت و به 531.6 میلیون بشکه رسید، ذخایر بنزین آمریکا 1.4 میلیون بشکه افزایش یافت که با افزایش روزانه 334 هزار بشکه‌ای نفت خام پالایشگاه‌های این کشور همراه شد. قرار است داده‌های رسمی مرتبط با ذخایر نفت آمریکا روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر شود.

همچنین صادرات نفت عربستان در ماه فوریه به 6.96 میلیون بشکه در روز کاهش یافت؛ در حالی که این رقم برای ماه ژانویه روزانه 7.7 میلیون بشکه بود. اما تولید نفت عربستان در ماه فوریه به 10 میلیون بشکه در روز رسید؛ رقمی که در ماه ژانویه روزانه 9.7 میلیون بشکه بود. در ماه فوریه پالایشگاه‌های عربستان از نفت بیشتری استفاده کردند.

این در حالی است که کاهش ارزش دلار، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیک با کره شمالی و تشدید نگرانی‌ها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، صبح روز چهارشنبه بهای جهانی طلا را با‌ثبات نگاه داشت. هم‌اکنون هر انس طلا با 90 سنت کاهش، 1288 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه