English

در هفته منتهی به ۱۸ فروردین

افزایش قیمت میوه و سبزی همچنان ادامه دارد

در اواسط ماه جاری این میوه‌ها هستند که همچنان در صدر افزایش قیمت کالاهای خوراکی قرار دارند.

افزایش قیمت میوه و سبزی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، در اواسط ماه جاری این میوه‌ها هستند که همچنان در صدر افزایش قیمت کالاهای خوراکی قرار دارند.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به 18 فروردین امسال حاکی از آن است که در گروه میوه‌ها و سبزی‌های تازه همچنان بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر بخش‌ها مشاهده می‌شود. در دوره مورد بررسی میوه‌ها تا ۱۳.۴ درصد و سبزی‌ها نیز تا ۱۱.۴ درصد افزایش قیمت دارند.

در گروه لبنیات کاهش دو درصدی قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن ثبت شده است. در این گروه قیمت کره ۲.۴ درصد کاهش داشته، اما قیمت سایر اقلام ثابت بوده است. از سوی دیگر تخم‌مرغ تا ۲.۲ درصد کاهش قیمت شانه‌ای 10 هزار و 900 تا 13 هزار و 500 تومان فروش رفت.

گوشت مرغ با ارزانی همراه شده است به طوری که چهار درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش قیمت داشته و هر کیلو حدود 7184 تومان در سطح شهر عرضه شد. اما گوشت قرمز که رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرد برای گوسفند با استخوان هر کیلو 42580 و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان 37000 تومان قیمت خورد.

برنج با ثبات قیمت همراه بوده است به طوری که به غیر از برنج وارداتی غیرتایلندی که ۰.۵ درصد افزایش داشت بهای سایر اقلام گروه ثابت ماند. در گروه حبوبات نیز رشد اندکی در حد ۰.۱ درصد ثبت شده است.

اما گزارش بانک مرکزی از این حکایت دارد که قند و شکر در هفته منتهی به 18 فروردین ماه ۲.۱ درصد نسبت به هفته مشابه اسفند ارزان شده و البته چای نیز کاهش ۰.۴ درصدی داشت.

بر اساس این گزارش روغن نباتی تغییر قیمتی نداشته و ثابت مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه