English

پرورش خبر داد:

تحویل ۱۲ ایرباس تا پایان ۲۰۱۸/هواپیمای جدید خرداد به اروپا می رود

مدیر عامل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ایرباسی که امروز وارد کشور شد از خرداد ماه در برنامه پروازی اروپا قرار می گیرد، گفت: تا پایان 2018 قرار است 12فروند ایرباس تحویل ایران داده شود.

تحویل 12 ایرباس تا پایان ۲۰۱۸/هواپیمای جدید خرداد به اروپا می رود

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد پرورش در پی فرود سومین هواپیمای ایرباس پسابرجامی به فرودگاه مهر آباد تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای قرارداد هایی که با شرکت های سازنده هواپیمای دنیا از جمله ایر باس منعقد کرده ایم طبق برنامه تنظیم شده مقرر بود چند فروند هواپیما در سال 95 تحویل جمهوی اسلامی ایران شود.

وی افزود: یک فروند هواپیمای بدنه باریک از نوع ایرباس 321 و دو فروند بدنه بزرگ (پهن پیکر) از نوع A۳۳۰-۲۰۰ قرار بود، تحویل جمهوری اسلامی ایران شود که طبق برنامه تنظیم شده این دومین هواپیمای پهن پیکری است که ما تحویل می گیریم.

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق برنامه ای که داریم و قبلا نیز اطلاع رسانی شده قرار است تا پایان 2017 میلادی تعداد 4 فرورند ایرباس 320 دیگر به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی اضافه شود ضمن اینکه در سال 2018 نیز قرار است تعداد 5 فروند ایرباس 321 تحویل ما شود.

پرورش با بیان اینکه البته ممکن است تغییرات مختصری در برنامه ریزی های انجام شده ایجاد شود، افزود: به عنوان مثل هواپیمایی که امروز وارد کشور شد قرار بود چند روز قبل از عید به ایران منتقل شود اما در کارهای اجرایی آن مقداری تاخیر پیش آمد.

وی ادامه داد : طبق قولی که داده بودیم تلاش کردیم هواپیماهایی که وارد شده بتوانند در برنامه های پروازی نوروزی به مردم خدمت رسانی کنند در همین راستا هواپیمای اولی که وارد کشور شد و از نوع ایرباس 321 بود از زمانی که در برنامه پروازها قرار گرفته تا روز گذشته طبق آمار نزدیک به 650 ساعت در حدود 2 ماه و 5 روز گذشته پرواز و بین 48 تا 50 هزار مسافر را جابجا کرده است.

پرورش گفت برای ایرباس جدید که امروز وارد کشور شد نیز در دوره پروازهای نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین حدود 150 پرواز پیش بینی شده بود که ما امیدوارهستیم تا پایان برنامه نوروزی این پیش بینی محقق شود.

به گزارش موج، مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولین هواپیمای پهن پیکر که قبل از نوروز وارد کشور شد نیز در برنامه پروازی نوروزی قرار گفته بود، ادامه داد: در طول برنامه نوروز حدود 90 پرواز برای این هواپیما پیش بینی شده بود که به این ترتیب نزدیک به 20 هزار مسافر با این هواپیما جابجا خواهند شد.

پرورش خبر داد: ایرباس جدید که امروز وارد کشور شد پس از طی تعدادی پرواز داخلی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شود و از خرداد ماه در برنامه پروازی اروپا و خاور دور قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی