English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اشتباه دولت در کاهش تعرفه واردات ۸ کالا را اصلاح می‌کنیم

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: کار اشتباه دولت در کاهش تعرفه واردات 8 محصول اساسی از 40 تا 50 درصد به حدود پنج درصد را اصلاح می کنیم.

اشتباه دولت در کاهش تعرفه واردات 8 کالا را اصلاح می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی محمد شاعری در ارتباط تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه احکام و تکالیف مشخصی را در برنامه ششم برای بهبود وضع کشاورزی بر عهده دولت گذاشته ایم افزود: در این برنامه دولت مکلف شده است ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی را از 80 درصد کنونی به 95 درصد برساند.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم محصولات داخلی باید با تسهیلات ویژه و مشوق های صادراتی که در قانون آمده است در بازارهای هدف رقابت پذیر شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی و بهبود بهره وری در این بخش نیز از دیگر مصوبات مجلس است که بر اجرایی شدن آن ها نظارت خواهیم کرد.

شاعری با بیان اینکه بخش کشاورزی حتی در زمانی که رشد اقتصادی کشور منفی بوده است رشد 4 تا 5 درصدی داشته است گفت: نیازمند سرمایه گذاری بانک ها و بخش خصوصی در عرصه کشاورزی کشور هستیم.

وی افزود: در حالی که بخش کشاورزی فقط 5 درصد سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است اما حدود 35 درصد در اشتغال و 14 درصد در تولید ناخالص ملی نقش دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مصوبه دولت درباره کاهش تعرفه واردات میوه را نیز محدود خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی