English

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا به بالاترین رقم نسبت به 2 هفته گذشته رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم های 5 هفته اخیر که در جلسه گذشته رسیده بود باقی مانده، و فدرال رزرو آمریکا موضع محتاطانه ای را در خصوص مسیر افزایش نرخ بهره در سال جاری اتخاذ کرده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم 2 هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1233 دلار و 60 سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز 0.1 درصد کاهش داشت و به 100.160 رسید.

یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «ارزش دلار در بازار آسیا و همچنین در برابر یورو تضعیف شده است. این مسئله موجب افزایش قیمت طلا می شود.»

وی افزود: «بازار خود را برای موضع تهاجمی فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره آماده کرده بود، اما موضع بانک مرکزی آمریکا واقعا محتاطانه بود. پیش خریدهای زیادی انجام شده است..»

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، انتظار می رود قیمت طلا به رقم 1237 دلار برسد و اگر از این رقم عبور کند تا رقم 1243 دلار خواهد رسید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.35 درصد کاهش یافته و به ذ834.10 تن رسیده است.

قیمت نقره نیز امروز با 0.4 درصد افزایش به 17 دلار و 39 سنت رسید، در حالی که قیمت پلاتین نیم درصد رشد داشت و به 962 دلار و 50 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم رشدی 0.4 درصدی داشت و به 775 دلار و 50 سنت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی