English

هدف جدید جنرال موتور پس از فروش اوپل

اقدام جنرال موتورز برای فروش برند اروپایی اوپل، جدیدترین تلاش این غول خودروی آمریکایی برای متمرکز شدن به بازارهای سودآور و فناوری رانندگی اتوماتیک بود.

هدف جدید جنرال موتور پس از فروش اوپل

به گزارش خبرگزاری موج، بزرگترین خودروساز آمریکا هفته جاری فروش برندهای اروپایی اوپل و وکس هال به خودروساز فرانسوی پژوسیتروئن را به مبلغ ۱.۳ میلیارد یورو (۱.۴ میلیارد دلار) اعلام کرد تا پس از ۱۶ سال ضرر که به ۱۵ میلیارد دلار بالغ شد، از این منطقه خارج شود.

به گفته تحلیلگران، اگرچه این قرارداد باعث می شود جنرال موتورز از نظر میزان فروش از رتبه سومین خودروساز بزرگ جهان تنزل کند اما ۱.۴ میلیارد دلار نقدینگی برای این شرکت فراهم می کند.

ماریان کلر از شرکت مشاوره خودروی "ماریان کلر اند آسوشیتس" این اقدام را حرکت معقولانه ای توصیف کرد که نشان دهنده ضرورت آمادگی برای دوران جدید است.

وی در این باره گفت: اوج برتری فنی اروپا زمانی بود که خودروها بر مبنای قطعات مکانیکی پیش می رفتند اما با معرفی قطعات الکترونیکی پیشرفته در همه سیستمهای خودرو، این برتری ضعیف شد. اکنون که صنعت خودرو طراحی خودروهای اتوماتیک و متصل را هدف گرفته است، مرکز این برتری فنی در آمریکا قرار دارد.

در اروپا جنرال موتورز خودروهای کوچکتری ساخته که حاشیه سود کمتری دارند در حالیکه قوانین کار در این منطقه انعطاف کمتری نسبت به آمریکا دارند.

از زمانی که ماری باررا درسال ۲۰۱۴ مدیرعامل جنرال موتورز شد، بر اولویت سودآوری نسبت به فروش تاکید کرده است. جنرال موتورز در اوایل سال ۲۰۱۵ تولید در تایلند و اندونزی را متوقف کرد و از روسیه خارج شد.

باررا هفته جاری گفت: جنرال موتورز بواسطه مدلهای کادیلاک و ادامه حضور با خودروهای اسپورت کوروت و کامارو، به فروش در اروپا ادامه می دهد.

در حالیکه جنرال موتورز از مناطقی که سودآوری کمتری دارند، عقب نشینی کرده است، به سرمایه گذاری در آمریکای شمالی ادامه داده است و در آن فروش قوی خودروهای شاسی بلند و پیکاپ سود قوی در چند سال اخیر را به همراه داشته است.

جنرال موتورز همچنین چین را هدف گرفته که با فروش ۲۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶، بزرگترین بازار خودروی جهان بود. فروش جنرال موتورز در چین با هفت درصد افزایش، به ۳.۹ میلیون خودرو رسید.

دان امان، رییس جنرال موتورز اظهار کرده است قرارداد اوپل به این شرکت امکان می دهد تمرکز بیشتری بر روی زمان و منابع برای سرمایه گذاریهای سودآورتر در بخش خودرو و فناوریهای جدید متحمل کننده صنعت خودرو داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز در رقابت با فورد و سایر خودروسازان برای تولید خودروهای اتوماتیک است که مرز بزرگ بعدی در صنعتی هستند که به منابع و توجه نیازمندند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه