English

افت ۲۸۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز یکشنبه بازار سرمایه با 288 افت، در ارتفاع 77 هزار و 574 واحدی ایستاد.

 افت 288 واحدی شاخص کل بورس

به گزارش خبرگزاری موج، در معاملات امروز، حجم معاملات به 930 میلیون سهم به ارزش بیش از دو هزار و 189 میلیارد ریال رسید که در 58 هزار و 383 دفعه مورد مبادله قرار گرفت.

شاخص بازار اول 192 واحد، شاخص بازار دوم 687 واحد، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) 100 واحد، شاخص کل هم وزن 22 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 18 واحد و شاخص آزاد شناور 307 واحد افت کردند.

در معاملات امروز نماد شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، پست بانک ایران، پتروشیمی جم، بانک اقتصاد نوین، شرکت ارتباطات سیار ایران و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل شاخص بانک ملت با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص شد.

** بازگشت شاخص بازار فرابورس به مدار رشد

همچنین معاملات امروز فرابورس ایران، با تغییر مالکیت حدود 277 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2226 میلیارد ریال همراه بود به گونه ای که ارزش معاملات در مجموع بازارهای مبادله سهام شامل بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط به بیش از رقم 965 میلیارد ریال رسید که نتیجه معامله 236 میلیون سهم بود.

در بازار سهام فرابورس، بلوک شرکت ریل سیر کوثر در نماد «حسیر4» به فروش رسید. به این ترتیب 94 میلیون و 360 هزار سهم این شرکت با قیمت 4500 ریال به ازای هر سهم فروخته شد که ارزش آن بالغ بر 424 میلیارد ریال بود.

نماد «حریل» نیز در حالی با بیشترین حجم معاملات به میزان 46,6 میلیون سهم روبه‌رو شد که نماد «اپرداز» بالاترین ارزش دادوستد سهام در رقم 142 میلیارد ریال تجربه کرد.

در جریان بازار امروز پس از افت شاخص کل در دقایق ابتدایی معاملات، آیفکس با اهرم «مارون» صعودی شد تا در نهایت رشد بیش از یک واحدی را در پایان معاملات ثبت کند و در ارتفاع 866 واحدی بایستد.

بر این اساس نماد «مارون» تا سطح 4,5 درصد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، اما در مقابل نمادهای «زاگرس» و «شرانل» تا سطح 2.5 واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.

از دیگر رخدادهای بازار فرابورس می‌توان به بازگشایی نمادهای حریل، ارفع، قچار، زگلدشت، بساما و دو حق تقدم سهام مربوط به شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس اشاره کرد.

این نمادها پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شدند.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر 1026 میلیارد ریال بود.

در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله بیش از 144 هزار ورقه به ارزش 128 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هم دادوستد 29 میلیون سهم به ارزش بیش از 174 میلیارد ریال را به ثبت رساند.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 17 میلیون سهم به ارزش 17 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات ETFها را در اختیار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی