English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

مطالعه بازار حلقه‌ گمشده تجارت ایران است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکل‌های صادراتی باید نقش اتاق فکر توسعه صادرات استان را داشته باشند.

مطالعه بازار حلقه‌ گمشده تجارت ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع فعالان صنعت نساجی برای راه اندازی تشکل صادراتی نساجی استان اصفهان افزود: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی با ارایه برنامه می‌توانند اتاق بازرگانی و سازمان‌های دولتی را برای تدوین برنامه‌های توسعه صادرات یاری کنند.

وی با اشاره به تاریخچه نساجی در استان اصفهان و پیشرو بودن این صنعت گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی نساجی استان می‌تواند گامی موثر در احیای این صنعت و بالندگی آن در استان و کشور داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت، تقویت و توسعه تشکل‌های صادراتی استان خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات استان و تقویت تولید واحدهای تولیدی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

سهل آبادی از اتاق بازرگانی ایران خواست که کشورهای جهان را بر اساس توانمندی و پتانسیل استان‌ها بین اتاق‌های بازرگانی تقسیم بندی کند و افزود: هر اتاق بازرگانی موظف باشد با کشور مخاطب خود روابط اقتصادی و سرمایه گذاری تنظیم کند و زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری را فراهم سازند.

وی مطالعه بازار را یکی از حلقه‌های گمشده تجارت ایران برشمرد و گفت: حضور هیئت‌های تجاری ایران در کشورهای هدف می‌تواند زمینه افزایش مراودات تجاری را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آماده حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یا پایون نمایشگاهی برای تشکل‌های صادراتی استان است و این مهم نیاز به ارایه برنامه از سوی این تشکل‌ها به اتاق بازرگانی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید از وابستگی به بخش دولتی خود را رها کند و بر توان خود متمرکز شود زیرا دولت با مشکلات متعددی روبرو است.

وی به سفر اخیر هیئت تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به عمان و لبنان اشاره کرد و گفت: این دو کشور پتانسیل بسیاری برای واردات کالاهای ایرانی دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

سهل آبادی با اشاره به حضور متعدد و گسترده بازرگانان و تولیدکنندگان ایران در عراق گفت: رقابت بازرگانان ایرانی باعث کاهش قیمت کالاهای ایرانی در بازار عراق شده است.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی برای راه اندازی دفاتر در کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: این دفاتر می‌توانند هم‌افزایی بین شرکت‌های استان را برای حضور بلند مدت در بازار کشورهای هدف فراهم سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه