English

۷۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های روشنایی، بهسازی، تعمیر و نوسازی راه های ارتباطی این استان در سال ۹۵ اختصاص یافت.

۷۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالهاشم حسن نیا روز چهارشنبه در بازدید از طرح های راه سازی جاده باشت به چرام با اشاره به اهمیت راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در اتصال کریدور شمال به جنوب کشور افزود: دولت مصمم به تقویت زیرساخت های جاده ای این استان است.

وی وجود جاده های ایمن و استاندارد را زیربنای توسعه پایدار و لازمه رفاه حال مردم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر برای تکمیل طرح های بزرگ راه سازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد. حسن نیا تکمیل طرح های ملی نیمه تمام زیرساخت های جاده ای را راهبرد اصلی مسئولان دانست و گفت: تحقق این امر با تلاش مسئولان محلی دست یافتنی است. نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت جاده اصلی باشت به چرام به طول هفت کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های راه سازی کهگیلویه وبویراحمد است که تکمیل آن نقش اثرگذاری در حمل و نقل آسان در این استان دارد. غلامرضا تاجگردون افزود: احداثجاده باشت به چرام با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت ۲۴ ماه انجام خواهد شد. وی اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز دوم این طرح مهم تابستان امسال شروع شد. نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت بیان کرد: فاز نخست ایمن سازی و ساخت جاده چرام به طول ۶ کیلومتر و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در دولت تدبیر و امید انجام شد. تاجگردون ساخت ۱۰ کیلومتر جاده چهارخطه و شروع طرح های بزرگی چون باباکلان به چرام و ایمن سازی جاده های اصلی را از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان های گچساران و باشت ذکر کرد. وی بیان کرد: با تکمیل این طرح ها راه های ارتباطی شهرستان های گچساران و باشت متحول خواهد شد. شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. ۶ هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۹۳ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر اصلی و یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر فرعی است. این استان با جمعیتی حدود ۷۰۳ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه