English

تمام مسئولیت‌هایم تحویل دادم / آقای نعمت‌زاده بی محابا حرف نزنید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اظهارات نعمت‌زاده و توکلی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری موج، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور در برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما به تشریح روند پیگیری اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه در خصوص چند شغله بودنش گفت: در ابتدای کار دولت از آنجا که رئیس جمهور برای سازمان فضایی، شورای عالی ایرانیان، معاونت برنامه ریزی و دبیرخانه جنبش عدم تعهد معاونتی منصوب نکرده بود بنده برای مدتی سرپرستی این نهادها را بر عهده داشتم که با منصوب شدن شریعتمداری به معاونت اجرایی رییس جمهور، دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها و معاونت برنامه‌ریزی منحل و مابقی مسئولیت ها تحویل وی شد.
دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره تفاوت مناطق آزاد با مناطق ویژه اقتصادی نیز بیان داشت: مناطق آزاد مزیت های پنج گانه؛ معافیت مالیاتی به مدت ۲۰ سال، معافیت از حقوق گمرکی در داخل مناطق آزاد، معافیت از قانون کار، معافیت از قانون پول و معافیت از ویزا را دارند که مناطق ویژه تنها از دو مزیت معافیت از مالیات و ویزا برخور دار نیستند.
ترکان خاطر نشان ساخت: انتقال فناوری پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، توسعه صادرات، تامین نیازهای کشور و نیازهای مالی از خارج اهدافی است که برای این مناطق ترسیم شده اند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش، تردد خودروهای شماره گذاری شده در این مناطق به سرزمین اصلی مگر در محدوده هایی که دولت مصوب کرده باشد را ممنوع خواند و گفت: این مصوبه قانونی اگر توسط کسی شکسته شود مسئولیت آن با مناطق آزاد نیست بلکه با کسی است که این مصوبه را رعایت نکرده باشد.
ترکان با اشاره به اینکه، در کشور ۷ منطقه آزاد تجاری و ۶۵ منطقه ویژه اقتصادی داریم که از این تعداد۲۸ منطقه دایر است گفت: سایر مناطق توجیه اقتصادی، سرمایه گذاری و کار مطالعاتی ندارند.
وی با اشاره به هفت منطقه آزاد تجاری که درصد ایجاد است ادامه داد: منطقه آزاد جاسک پایانه صادراتی دوم نفت ایران است، لذا این دولت و این رییس جمهور احداثچنین منطقه ای را لازم دیده اند.
دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به منطقه آزاد اینچه برون عنوان کرد: هیچ منطقه آزادی در خارج از مرزهای خود نداریم پس این مناطق با هدف تجارت با همسایگان ایجاد می شوند.
وی خاطرنشان کرد: از اسفند سال ۹۲ حرکت جدیدی را آغاز کرده ایم که در این مسیر خود را مثبت ارزیابی می کنیم اما به هدف نهایی نرسیده ایم.
وی در مورد انتقادهای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد میزان واردات از مناطق آزاد گفت: آقای نعمت زاده خیلی چیزها در مورد شما هست که من از گفتن آن اکراه دارم، اجازه بدهید من چیزی نگویم اما بی محابا صحبت نکنید، کسی که در داخل دولت بر علیه مصوبه دولت صحبت کند نشانگر دموکراسی نیست، نشانه هرج و مرج است.
وی ادامه داد: این درست نیست که یک وزیر در مورد مصوبه ۲ فوریت دولت نسبت به مناطق آزاد واکنش منفی نشان دهد و با وجود آنکه خودش مسئول واردات و ثبت سفارش های کالا هست، مناطق آزاد را متهم به واردات بی رویه و قاچاق کند.
ترکان با اشاره به اینکه، دولت بار مالی تاسیس این مناطق را بر عهده گرفته است گفت: وزرا باید از لایحه دولت دفاع کنند لذا کسی نباید خلاف دو فوریت دولت عمل کند.
وی با بیان اینکه، به صورت مرتب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش می دهیم افزود: در همین راستا مناطق آزاد تصویب و ایجاد خواهند شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه