English

رئیس دانشگاه اصفهان:

فرهنگ شهادت باید فرهنگ غالب جامعه شود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: فرهنگ شهادت باید فرهنگ غالب جامعه شود.

فرهنگ شهادت باید فرهنگ غالب جامعه شود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حسین هرسیج در نشست صمیمی با دانشجویان فرزند و همسر شهید دانشگاه، به مناسبت سوم خرداد و آزادی خرمشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیات همراه اظهار کرد: شهیدان به‌عنوان الگوی جامعه برای مردم ایران مقدس و قابل احترامند، زیرا الگوی شهیدان حضرت سید شهداست.

وی در ادامه افزود: شهدا از جان خود گذشتند برای اینکه ارزش‌های انقلاب پایدار بماند و منافع ملی و حاکمیت اسلام در ایران حفظ شود.

هرسیج با بیان اینکه به خواست خدا در روز جزا همه روسفید باشیم، اظهارکرد: وظیفه ما که از خانواده شهدا هستیم بسیار سنگین است و روز قیامت علاوه بر خدا باید پاسخگوی شهدا نیز باشیم.  

این مقام‌مسئول خواستار برگزاری یک جلسه مجازی با همه دانشجویان شاهد و ایثارگر شد و تصریح کرد: مدیر دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه باید با برگزاری این جلسات، مشکلات این عزیزان را شناسایی و برای حل آن برنامه ریزی کنند. 

 هرسیج تصریح کرد: خانواده شاهد و ایثارگر دانشگاه باید بدانند که ما شنوای مسائل مشکلات آن ها هستیم و آمادگی لازم را برای بهبود شرایط ایشان داریم. مدیران دانشگاه باید گوش شنوا داشته باشند، مشکل را متوجه شوند و متناسب با آن برای حل آن همکاری کنند. 

ایشان در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۲۳۰۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه حضور دارند که باید بعد از شناسایی مشکلات و دغدغه های آنها، معاونت های مرتبط بویژه آموزشی و پژوهشی پیگیری های لازم را انجام دهند. 

 

برای بقای نظام و انقلاب فرهنگ شهادت باید فرهنگ غالب باشد

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بالاترین مقام شهادت است و انتظار من از شما این است که به خوتان که از خانواده محترم شهدا هستید افتخار کنید. خودتان باید مروج و مقلد فرهنگ شهادت باشید. چیزی که انقلاب را نگاه داشته تبعیت از فرهنگ حسینی و فرهنگ امام است. به رغم همه تهدیدها کشور ایران را با کشورهای منطقه مقایسه کنید. تک تک ما باید قدر شهدا را بدانیم.

حجت‌الاسلام مستاجران، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با بیان حکایتی از شهدا تصریح کرد: شهدا زنده‌اند و مواظب و یاور ما هستند. ان‌شالله شما خانواده شهدا پیشقراول نهضت حضرت امام زمان(عج) هستید

آقای شاطری‌پور، مدیر دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه اصفهان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان ۱۷۲ شهید دانشجو  و ۷ شهید کارمند و استاد دارد.

وی افزود: از ۲۳۰۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر حدود ۹۰ نفر به‌عنوان استعداد درخشان درحال تحصیل هستند و به‌عنوان دانشجویان نخبه محسوب می‌شوند.

گفتنی است در این مراسم ، از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه اصفهان تقدیر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه