English

با تکمیل احداث مخزن ۲۵۰ مترمکعبی ؛

آب شرب بیش از ۲ هزار نفر از روستائیان منطقه کلهرود شاهین شهر تامین می شود

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت:عملیات احداث مخزن بتنی 250 مترمکعبی روستای کلهرود که از اول شهریور ماه سال 1402 آغاز شده بود، در اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید.

آب شرب بیش از 2 هزار نفر از روستائیان منطقه کلهرود شاهین شهر تامین می شود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حسین اکبریان با بیان اینکه با در مدار قرار گرفتن این مخزن، آب شرب بیش از 2 هزار نفر از روستائیان منطقه کلهرود به صورت پایدار تامین می شود، اظهار داشت: با اجرای این پروژه آب شرب  ساکنان روستاهای کلهرود محله قلعه، سر بیشه و تکلر با فشار یکسان تامین می شود، این در حالیست که قبل از اجرای این پروژه مردم این منطقه بعضا با افت فشار آب مواجه می شدند.

وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش حجم ذخیره این مخزن عنوان و اعلام کرد: حجم محدود مخزن قبلی 150 متر مکعبی روستای کلهرود که به دلیل گذر زمان  فرسوده هم شده بود، در برخی از فصول سال باعث سرریزشدن آن می گردید که منجر به هدر رفت آب می شد.

این مقام مسئول افزود: عملیات احداث مخزن بتنی زمینی 250 متر مکعبی کلهرود هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان به همراه داشت که از محل اعتبارات عمرانی تامین شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به نوسازی شبکه آب روستای کلهرود در سال های اخیر پرداخت و تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از هشت کیلومتر از شبکه روستایی کلهرود اصلاح و بازسازی شد چرا که قطر شبکه توزیع  آب روستای کلهرود 50 میلیمتر بود که موجب رسوب گیری جدار شبکه و به دنبال آن افت فشار آب می شد.

اکبریان خاطر نشان ساخت: با اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای کلهرود قطر لوله ها به 90 ، 110 و 160 میلیمتر افزایش یافت که به صورت ثقلی آب از شبکه به مخزن منتقل می شود و آب شرب روستای کلهرود ازیک رشته قنات با دبی سه لیتر در ثانیه تامین می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه