English

مبلغ زکات فطریه در استان اصفهان اعلام شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان زکات فطریه ۱۴۰۳ را اعلام کرد .

مبلغ زکات فطریه در استان اصفهان اعلام شد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله طبابایی نژاد گفت: واجب است در پایان ماه مبارک رمضان تا ظهر عید فطر برای خود و افراد نان خور افراد زکات فطریه را پرداخت شود.

وی افزود: مردم طبق نظر مراجع اعزام حداقل ۶۵ هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم را باید برای زکات فطریه هر فرد پرداخت کنند و حداکثر سه کیلوگرم برنج است.

امام جمعه اصفهان گفت: نماز عید فطر مستحب است اما زکات فطره از واجبات قطعی اسلام است و بر هر مسلمانی که توان پرداخت ذکات فطریه را داشته باشد واجب است هم برای خود فرد افرادی که نان خور او هستند زکات پرداخت کند.

آیت الله طباطبایی نژادتوصیه کرد: مردم می توانند زکات فطریه خود را به فقرا ازجمله مددجویان کمیته امداد پراخت کنند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر کسی که می‌تواند معونه سال خود را تأمین کند، واجب است زکات خود و همه کسانی که نان خور او حساب می شوند را بپردازد، ولی نان خور به همه افرادی تلقی می‌شود که تحت تکفل او باشند، یعنی برای فرزندی که چند لحظه قبل از غروب آفتاب شب عید به دنیا بیاید نیز باید زکات پرداخت شود و اگر کسی بعد از غروب آفتاب بچه‌دار شد و یا باردار بود، مستحب است زکات او را نیز بپردازند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: پرداخت زکات فطره برای کسانی که نمی توانند معونه سال خود را فراهم کنند، واجب نیست وبر کسانی که مریض بودند و نتوانستند روزه بگیرند به شرطی که فقیر نباشند، نیز واجب است. اما کسانی که در طول سال بیمار هستند و تا ماه رمضان سال آینده عذر آن‌ها مرتفع نمی‌شود و باید کفاره روزه را بپردازند و قضای روزه بخشیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه