English

اجرای طرح «توقف، حرکت» در آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان

معاون اجرایی شرکت آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان (سان آرا) گفت: اجرای طرح «توقف، حرکت»در اتوبان کاشان-نطنز-اصفهان برای مسافران نوروزی و ضیافت رمضان در موکب امیرالمومنین علی(ع) در حال اجرا است.

اجرای طرح «توقف، حرکت» در  آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،بهنام مرتضوی پناه بیان داشت: این طرح به مناسبت تقارن بهار طبیعت و قرآن در قالب برنامه فرهنگی مذهبی پذیرایی از میهمانان ضیافت الهی و مسافران نوروزی علاوه بر استراحت و اقامه نماز در مسجد حضرت زهرا(س) در موکب امیرالمومنین علی(ع) در راستای جلوگیری از تصادفات یا کاهش آن تا پایان ماه مبارک رمضان با خدمت رسانی روزانه به حدود 2500 نفر از هموطنان عزیز اجرا می‌شود.

وی افزود: ۱۵ دقیقه استراحت به ازای هر ۲ ساعت رانندگی در طول مسیر یکی از ۱۰ راهکار برای اجتناب از تصادفات ناشی از خستگی الزامی است که همین اجرای «توقف، حرکت»  برای استفاده از پذیرایی و افطاری ساده در موکب و اقامه نماز در مسجد همراه با دقایقی استراحت نقش موثری در کاهش خطرات حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دارد.

معاون اجرایی شرکت آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح «توقف، حرکت» همراه با اقدامات فرهنگی مذهبی از جمله اقدامات ایجابی بوده و موثرتر از اقدامات سلبی دیگر است.

مرتضوی ‌پناه با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط در رانندگی و بستن کمربند ایمنی توسط تمام سرنشینان خودرو، در جاده‌ها اظهارداشت: بستن کمربند ایمنی به عنوان وسیله‌ای کارآمد در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی نیز یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان مسافران و سرنشینان خودرو است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر رانندگان خودرو به هر علت در جاده ها به ویژه در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها ناچار به توقف اجباری شدند وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کرده و با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شبرنگ رانندگان دیگر را مطلع کنند، در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوند.

به گفته وی شهروندان قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و از وضعیت جوی راه‌ها مطلع شوند، ضمن اینکه تمامی ماموران راهداری، اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و پاسگاه‌های پلیس، در جاده‌ها و محور‌های اصلی و فرعی استان آماده خدمت رسانی بوده و هموطنان عزیز می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با آنها تماس داشته باشند.

معاون اجرایی شرکت آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان (سان آرا) همچنین حضورسرهنگ علی مولوی رییس پلیس راه استان اصفهان و رییس پلیس راه شهرستان کاشان در موکب برای بازدید میدانی از اجرای طرح «توقف حرکت» در موکب امیرالمومنین علی(ع) را یادآورشد.

مرتضوی پناه در پایان ضمن آرزوی سالی پرخیر و برکت از درگاه خداوند متعال همراه با سلامتی برای هموطنان عزیز سفری ایمن، آرام، سلامت، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز با رعایت قوانین و نکات ایمنی در رانندگی را برای تمامی رانندگان، سرنشینان و مسافران از خداوند منان مسألت نمود.

گفتنی است؛آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان به طول ۱۶۵ کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی در کشور است که از سال ۱۳۹۳ در اختیار شرکت ساخت و نگهداری آزادراه (سان آرا) زیر مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه