English

استاندار اصفهان:

استان اصفهان دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در تعامل با تاتارستان دارد

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه مختلف برای تعامل با تاتارستان دارد.

استان اصفهان دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در تعامل با تاتارستان دارد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سیدرضا مرتضوی در همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان_تاتارستان، ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه های مختلف را به رئیس جمهور و وزرای کشور تاتارستان معرفی کرد.

وی گفت: بسیار خرسند هستیم که استان اصفهان را بعنوان دومین مقصد خود قرار دادید و ضمن این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان برای ما فراهم شد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرایط جدیدی شکل گرفته است و این ظرفیت‌ها می‌تواند فرصتی فراهم کند تا میان استان اصفهان و جمهوری تاتارستان روسیه ، افق‌های روشنی برای آینده‌ای درخشان در روابط و تعاملات آینده تعریف شود.

استاندار اصفهان، جمعیت این استان را بیش از ۵ میلیون نفر معرفی کرد و گفت: وسعت استان اصفهان بیش از ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع است و می‌تواند بضاعت‌های خوبی را برای این فصل جدید همکاری فراهم کند.

مرتضوی گفت: این استان دارای اقلیمی متنوع است و همین موضوع جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران دارد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان اصفهان، عنوان کرد: ۴۵ درصد ورق‌های فولادی کشور، ۳۵ درصد از تجهیزات دارویی و بهداشتی کشور و ۵۵ درصد از تولیدات زیورآلات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: این استان، قطب مطلق تولید لوازم خانگی در کشور و حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولید منسوجات و صنعت نساجی کشور را دارا است.

وی متذکر شد: استان اصفهان ۳۰ درصد از مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمانی کشور را تولید می‌کند و ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه صنایع غذایی نیز دارد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: همچنین این استان غنی از سرمایه انسانی مجرب و متخصص است که این شاخصه را مهمترین دارایی استان اصفهان می‌دانیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری طبیعت و تاریخی را در قلب خود جای داده است.

وی ادامه داد: این موارد مرور کوتاهی بر ظرفیت‌ها و استعدادهای استان اصفهان است که می‌تواند در تعاملات خود با جمهوری تاتارستان به میدان بیاورد.

استاندار اصفهان گفت: ضمن این سفر می‌توانیم مسیری را برای ارتقاء همکاری‌ها میان اصفهان و کشور تاتارستان روسیه در آینده فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه