English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تغذیه سالم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها با افزایش سواد سلامت مردم، تغذیه سالم به یک مطالبه مردمی تبدیل خواهد شد.

تغذیه سالم باید  به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، شاهین شیرانی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: سلامت حق مردم است و تامین سلامتی  وظیفه حاکمیت که یکی از مهمترین مولفه های آن  ایمنی و امنیت تغذیه است. 

وی بیان داشت:  رشته تغذیه یکی از رشته های استراتژیک در دنیا است و همواره در جنگ ها از ابزار تحریم غذا بر مردم  بهره می برند و این نشان از اهمیت و جایگاه آن دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تغییر ذائقه مردم طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود : باید از توان گروه های مختلف از جمله متخصصین حوزه تغذیه ، اصحاب رسانه، فعالان  فضای مجازی برای افزایش دانش تغذیه مردم بهره برد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه اهمیت تغذیه سالم هنوز برای جامعه و گروهای مختلف مردمی  شناخته شده  نیست ، اعلام کرد: با تغذیه سالم، وزن مناسب و مصرف ریز مغذی های لازم  به بدن می‌توان از بار بیماریهای غیر واگیردار پیشگیری کرد. 

وی با بیان اینکه  تغذیه باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود، اعلام کرد: تنها در سایه ارتقاء سواد سلامت و تغذیه ای  مردم می‌توان چالش های غذایی را حل و فصل کرد. 

وی با بیان اینکه راهکارهای  تامین امنیت غذایی را باید از کاندیدهای نمایندگان مجلس پرسید، ادامه داد: جایگاه تغدیه در کاهش یا افزایش بار بیماری‌ها باید برای تصمیم گیران مشخص و محرز شود. 

وی یکی از دستاوردهای انقلاب را ارتقاء نظام سلامت نام برد و افزود: هدف نهایی نظام سلامت افزایش امید به زندگی است که پس از انقلاب اسلامی امید به زندگی  25 سال به طول عمر مردم ایران اضافه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه