English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبرداد؛

اکران ۱۶ فیلم در جشنواره فیلم فجر اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از اکران ۱۶ فیلم در جشنواره فیلم فجر اصفهان خبرداد.

اکران ۱۶  فیلم در جشنواره فیلم فجر اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سیدمهدی سیدین‌نیا در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر از معتبرترین جشنواره ها و مایه افتخار سینمای کشور است، گفت: تاکنون ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم سودای سیمرغ برای نمایش در اصفهان قطعی شده است.

وی با بیان اینکه امسال از ۲۲ فیلم (بخش سودای سیمرغ) منتخب ۱۶ مورد آن به طور قطعی در سینماهای اصفهان اکران می شود، افزود: در تلاش هستیم تا ۶ فیلم دیگر نیز به اصفهان آورده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در سینماهای فلسطین، سپاهان از ساعت ۱۴ اکران می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد:همچنین ۱۲ فیلم نگاه نو در حاشیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان به نمایش در می‌آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فیلم از بخش نگاه نو که جزو سودای سیمرغ نیست به جشنواره اضافه شده تا جمعاً بتوانیم ۳۳ فیلم را در اصفهان برای اکران داشته باشیم

وی افزود: امسال در بخش سودای سیمرغ ۱۶ فیلم در سینماهای اصفهان اکران خواهد شد که از این تعداد چهار فیلم بلند داستانی و مُستند و بقیه فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند است.

سیدین نیا اظهار داشت: امسال یکی از برنامه های چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان بزرگداشت سه تن از پیشکسوتان سینمای استان اصفهان است.

وی ادامه داد:امسال در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان هر روز به نام هفت شهید انقلاب اسلامی اصفهان با نام های شهید محمود روزبه‌نیا، شهیده زهرا زندی‌زاده، شهید حسین معصومی، شهید اصغر نوری، شهید محمدحسین قیصریان، شهید مهرداد صبوریان و شهید رسول باطنی نامگذاری شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره استعداد یابی سینمایی در گذر فرهنگی چهارباغ  است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان گفت:سینما فلسطین اصفهان به اکران هنرمندان و اصحاب رسانه اختصاص داده شده است تا بتوانیم در خدمت همه خبرنگارن و هنرمندان باشیم.

در ادامه این نشست خبری معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۶ فیلم در اصفهان در سینماهای ساحل، فلسطین، سپاهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ اکران می شود.

رضا دهقانی با بیان اینکه هیچ بودجه‌ای برای جشنواره فجر اصفهان در نظر گرفته نشده است، بیان داشت: جشنواره صرفاً با حمایت سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری، شرکت آبفا و حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره باینکه افتتاحیه جشنواره ۱۶ بهمن ماه در گلستان شهدا و با ادای احترام به هفت شهید برگزار می‌شود، افزود:امسال در بخش جنبی جشنواره نیز هفت کارگاه آموزشی با حضور استادان برجسته سینما برگزار می‌شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان با بیان اینکه کمیته پیشکسوتان از دیگر رویدادهای پیش بینی شده در جشنواره فیلم فجر است، گفت:همچنین در اختتامیه جشنواره از ۲۵ نفر از فعالان و بزرگان سینمای اصفهان تقدیر و سه بزرگداشت برای پیشکسوتان سینمای اصفهان با حضور محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه