English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

لایحه بودجه۱۴۰۳ تا پایان بهمن ماه تصویب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طبق تقویم، اول بهمن بودجه سال آینده از سوی شهرداری به شورا تقدیم شد و اکنون در حال رسیدگی به بودجه هستیم.

لایحه بودجه1403 تا پایان بهمن ماه تصویب می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمد نورصالحی با اشاره به با جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق شورا و بررسی بودجه 1403 اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یک ماه فرصت دارد تا همه منابع درآمدی، مصارف و هزینه‌ها را در بودجه بررسی کند و تا پایان بهمن مصوبه بودجه گرفته شود تا برای تأیید مراجع قانونی ارسال شود و از ابتدای فروردین ماه مبنای عملکرد شهرداری باشد.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی شورا و کمیسیون تلفیق و صحن علنی در این مدت محل طرح مباحث مربوط به ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای است و روزهای پرکاری را اعضای شورا پشت سر می‌گذارند.

این مقام مسئول با اشاره به رقم بودجه 1403 خاطرنشان کرد: این بودجه بالغ بر 32 هزار و 400 میلیارد تومان برای شهرداری و مجموعه سازمان‌ها بدون ارقام تکراری است. با توجه به رشد هزینه‌های ناشی از تورم، هزینه‌های جاری و عمرانی افزایش پیدا کرده است.

نورصالحی با اشاره به مشخصات بودجه گفت: 70 درصد بودجه مربوط به پروژه‌های عمرانی و 30 درصد مربوط به حوزه جاری است. پروژه‌های مهم مانند مترو، مرکز همایش‌ها، تأمین اتوبوس، پروژه‌های محله محور، بهبود و ساماندهی معابر، فضای سبز، خدمات شهری و... که مجموعه آن سبب می‌شود تا شهر هم تمیز و سرسبز باشد و هم تردد در معابرش روان شود مورد توجه بودجه قرار دارد.

وی ادامه داد: قالباً در وهله اول با سال قبل و درآمدهای محقق شده مقایسه می‌کنیم و براساس آن و توجه به روند پنج سال گذشته درصدد تحقق بودجه و میزان رشد و... تخمین زده می‌شود. این برآوردها باید کارشناسی و دقیق باشد بنابراین در طول هفته‌های آتی جلسات مستمر 10 تا 12 ساعته‌ داریم تا این اعداد و ارقام در بودجه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص هزینه خدمات بیان کرد: بخش‌های مختلف حمل و نقل، خدمات شهری، محیط زیست، فرهنگی و... ارقام مشخصی دارد که امیدواریم در جلسات آتی به درصد دقیق‌تری از ارقام برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه