English

امام جمعه اصفهان :

روحیه ما تا زمانی که دنبال جلب نظر غرب باشیم، اسلامی نخواهد شد

امام جمعه اصفهان گفت: باید فرهنگ مردم را بالا برد و فرهنگ نیز تنها با گفت و گو درست نمی شود، چرا که تا دنبال جلب نظر غرب باشیم، روحیه ما اسلامی نخواهد شد.

روحیه ما تا زمانی که دنبال جلب نظر غرب باشیم، اسلامی نخواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار داشت: در برخی از روایات، ماه رجب از نظر ارزش ، استجابت دعا و روزه گرفتن ، پس از ماه مبارک رمضان به عنوان بزرگ ترین ماه یاد شده است.

وی با بیان انتظار بالای متدینین جامعه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افراد متدین در مسائل وزارت ارشاد بسیار دقت می کنند، چرا که امور مهمی در دست وزارت ارشاد است و باید انجام گیرد،اما برخی از آنها انجام نشده است، زیرا مسئله دین مطرح است و عنوانی که روی این وزارتخانه گذاشته شد فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این توقع را بالا می برد.

امام جمعه اصفهان به مسئله حجاب و اقداماتی که می توان در زمینه ترویج پوشش اسلامی انجام داد پرداخت و افزود: در برخی مسائل حرف هایی بیان می شود اما به آن عمل نمی کنند به عنوان مثال در مسئله حجاب این گونه نیست که برخی به دلیل نبود چادر و لباس مناسب، بی حجاب در جامعه ظاهر می شوند، بلکه به این دلیل است که آنها به دنبال مد هستند و فروشنده نیز به دنبال فروش اجناس خود است.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ مردم را بالا برد و فرهنگ نیز تنها با گفت و گو درست نمی شود، چرا که تا دنبال جلب نظر غرب باشیم، روحیه ما اسلامی نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد تمسخر دیگران در برخی موضوعات به ویژه در مسائل حوزه زنان را دلیلی برای عدم رعایت شئون اسلامی ندانست و گفت: در طول تاریخ نیزهمه پیامبران را استهزا می کردند در حالی که پیامبران یک هدف و خط خاص در عالم دارند و همواره دو خط انبیاء و خط طاغوت در تاریخ بشر وجود داشته است .

امام جمعه اصفهان با تاکید بر رعایت شرایط و الزامات استخدامی از ابتدای استخدام تا پایان دوران خدمت در ادارات تصریح کرد: ما در ادارات هر شرطی برای استخدام قرار می دهیم این شرط باید تا انتها وجود داشته باشد و اگر کارمند به ویژه در زمینه حجاب، شرط هنگام استخدام را از دست داد باید کنار گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: حتی درباره مسئله رهبری نیز اگر رهبر در بین کار، شرط رهبری را عمل نکند، علمای خبرگان که باید عالم و عادل باشند می توانند رهبر را تغییر دهند، چرا وظیفه آنها این است که بر کار رهبر نظارت کنند تا اگر خلاف اسلام رفتار کرد آن را تغییر دهند.

در ابتدای این دیدار جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی نکات اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم و وزارت ارشاد ، مسئله شورای فرهنگ عمومی را بسیار پیش برده است و بودجه تحول سهم مهندسی فرهنگی را احیا کرد و دولت و مجلس شورای اسلامی نیز این مسئله را پشیبانی کردند.

سید محمد هاشمی افزود: رییس جمهور جلسات نظارت ستادی را در هر وزارتخانه برگزار می کند و از هر وزارتخانه بازدید کرده و در جلسه نظارت ستادی که در وزارتخانه برگزار شد پیرامون حوزه های مختلف فرهنگ و هنر گزارش هایی را دریافت کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه